Annoncørbetalt indhold

Gode råd til at starte en webshop

ANNONCE: Med internettets kraftige vækst er det for længst blevet en selvfølge, at danskernes vaner har ændret sig.

Flere og flere danskere foretager deres shopping på webshops frem for i de fysiske butikker. Derfor er der allerede en stor del af de fysiske butikker, der er hoppet med på bølgen og derved har en supplerende online hjemmeside eller webshop. Hvis du ikke er at finde på nettet i dag, eksisterer din virksomhed nærmest ikke. Det handler derfor om at følge med den teknologiske udvikling, hvis virksomheden fortsat skal forblive relevant. Derfor giver denne artikel nogle gode råd til, når din fysiske virksomhed skal prøve kræfter med onlinemarkedet.

Internettet er fyldt med konkurrenter – sådan styrker du din virksomhed online
Først og fremmest er det vigtigt at pointere, at når din virksomhed bevæger sig ind på det online marked, så kommer virksomheden pludselig i konkurrence med mange flere end tidligere. Som fysisk butik er de primære konkurrenter i nogen grad begrænset af geografien. Dette er ikke tilfældet online, hvor der er et væld af både danske og udenlandske konkurrenter. Derfor er et godt råd, at du er bevidst om, hvilken position du ønsker, din virksomhed skal indtage på det online marked. Det er derfor vigtigt, at du har styr på, hvilket domæne din webshop skal ligge under. Det kan være en god ide at vælge et sikkert sted og få hjælp til dette, hvis du ikke selv er super erfaren inden for IT-verdenen - find her. Dette kan sikre, at du undgår at støde i problemer allerede fra start.

Få styr på markedsføring af din webshop
Når din virksomhed skal indtræde på onlinemarkedet, er det vigtigt at have styr på markedsføringen af webshoppen, og dette er ikke helt gratis. Derfor kan det være en god ide at låne penge til markedsføringen. Som nævnt er der netop et væld af øvrige webshops, der alle kæmper om forbrugernes opmærksomhed. Det handler derfor om at være skarp på markedsføringen. Det kan derfor blive nødvendigt at låne penge. I stedet for at låne i banken eller hos en af de mange online låneudbydere, kan det være yderst fordelagtigt at droppe dette mellemled og kontakte investorer direkte. Du kan se mulighederne på Lendino.dk, hvis det lyder som noget for dig og din virksomhed.
Et godt råd er, at du udformer en strategi for, hvordan din virksomhed ønsker at markere sig i forhold til markedsføringen af denne. Det handler om at præcisere, hvilken målgruppe din virksomhed ønsker at ramme, og derigennem markedsføre sig på de platforme, hvor den pågældende målgruppe befinder sig. Sociale medier og blogs er blevet yderst populære kanaler til at nå specifikke målgrupper. Hvis du ikke selv er en haj til markedsføring, kan du med fordel rådføre dig hos en af de mange specialister på området. Dette er blot få tips blandt de mange. Det kan være sin sag at starte en webshop op fra bunden, men på den lange bane kan det sikre din virksomhed overlevelse i takt med udviklingen i vores digitale tidsalder.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Folketidende og en annoncør.

Folketidendes uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Folketidendes nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Folketidendes øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens byline for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra vores uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

  • unoeuro og lendino - folketidende