Danske Banks kunder er mere utilfredse med banken i dag end under forgængeren Eivind Kolding.
Danske Banks kunder er mere utilfredse med banken i dag end under forgængeren Eivind Kolding, der blev fyret for godt et år siden, skriver Jyllands-Posten.
Dermed er det ikke lykkedes for afløseren, Thomas F. Borgen, at forbedre kundetilfredsheden, som har været i frit fald siden finanskrisens begyndelse i efteråret 2008.
Det viser en ny meningsmåling foretaget af Voxmeter for Jyllands-Posten.
- Forventningerne var høje, da Thomas F. Borgen blev ansat, og han sagde også de rigtige ting - nemlig, at banken ville sætte fokus på kunderne. Men på kunderne virker det som om, at det er blevet ved snakken, siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter.
Samme konklusion når en erfaren bankanalytiker frem til.
- I realiteten er den primære ændring for kunderne, at Danske Bank holder åbent en time længere den første og sidste bankdag i måneden, siger Christian Hede, aktieanalytiker i Nordea.
Den nye chef ærgrer sig over udviklingen.
- Men vi har været klar over, at det er en lang, sej kamp at genvinde kundernes og danskernes fulde tillid.
- Det er det, samtlige medarbejdere arbejder på hver eneste dag, og vi kan se, at når vores medarbejdere først har været i kontakt med vores kunder, stiger tilfredsheden med banken. Det er derfor det spor, vi arbejder videre i, siger Thomas F. Borgen.