Mere nethandel - men også større opmærksomhed om at støtte byernes butiksliv.
Hygge og gaver. Men også en erhvervsmæssig slagmark.
Julehandelen er uhyre vigtig for butikkerne, og der er hård dyst om de lokale julekroner.
Nethandelen vinder frem - men forretningerne har bestemt ikke overgivet sig. Tværtimod ser det ud til, at mange kunder - sideløbende med væksten i omsætningen på internettet - i stigende grad er opmærksomme på at støtte det lokale butiksliv, som indtil nu også efter meldingerne har haft en god omsætning.
Hen over Lolland-Falster har handelsbyerne også med held taget kampen op i form af arrangementer, udsmykning, julekonkurrencer med mere.
Og den amerikansk-inspirerede ”Sorte Fredag” sidst i november, som skød julehandelen i gang med et brag, flyttede sig i år også ud i butikkerne, hvor den tidligere mest var et net-fænomen.
Læs mere om den lokale julehandel i fredages udgave af Folketidende Gruppen
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed