Bilforhandler godt tilfreds trods markant dyk i overskuddet.
Selvfølgelig skal det kunne ses på tallene, når man investerer så markant, bygger nyt, køber udstyr, ansætter folk - og ikke sælger biler i en periode ... Det er helt forventet. Men vi kommer meget solidt tilbage.
Sådan lyder det fra automobilforhandler Kim Frimann, der med byggerier, udvidelser og nye mærker i virksomheden har placeret sig som absolut sværvægter i den lokale autobranche de seneste år.
Sidste år indviede man blandt andet et nyt Opel-hus i det, som efterhånden med rette kan kaldes en autokoncern.
Dermed nåede man op på fire bilmærker: Toyota, Citroën, Hyundai og Opel.
Sidstnævnte ligger regnskabsmæssigt i et selvstændigt selskab og er også det regnskab, som for 2016 - der altså var startåret - kommer ud med de røde tal. Godt 1,6 millioner kroner før skat.
Men der er et plus i “hovedselskabet” Frimann Biler A/S på 1,3 millioner kroner før skat - ganske vist omkring tre millioner kroner mindre end året før, især på grund af Opel-regnskabet - og der er plus i udlejningsselskab og ejendomsselskab. Så samlet er der på koncernbasis et pænt overskud på 1,5 millioner efter skat.
- Som sagt er nedgangen i overskud ventet. Vi har fra start, da vi gik i gang med at realisere den nye vækststrategi, haft et mål om, at vi i Opel-selskabet efter tre år skal i sorte tal. Og det går, som det skal i den rigtige retning, fastslår direktør Kim Frimann.
Læs mere om fremtidsudsigterne for Frimann Biler i Folketidendes papiravis mandag.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed