Hans Christian Schmidt besøgte tirsdag Rødbyhavn for at tale om fremtidsudsigten for Femernforbindelsen. Men han havde ingen plan med.
Der var ingen klare meldinger om, hvornår byggeriet af Femern Bælt-forbindelsen kan gå i gang, da transportminister Hans Christian Schmidt (V) i går gæstede Rødbyhavn. Heller ikke når det gælder byggeriet af en ny Storstrømsbro, kunne han sige, hvornår det går i gang.
Til gengæld overbeviste transportministeren om sin egen støtte til begge projekter overfor både de erhvervsfolk og de borgere, der havde lejlighed til at høre ministeren.
Det er nu den tyske myndighedsgodkendelse, der er ministerens største bekymring i tunnelprojektet. Økonomien i byggeriet er på det seneste styrket af, at de store konsortier nu har afleveret lavere priser på projektets største opgaver - blandt andet mod at have fået 8,5 år til at bygge i. Hidtil har anlægsperioden været sat til 6,5 år.
Læs mere af transportministerens forklaringen om udsættelsen af byggerierne i onsdagens udgave af Folketidende, hvor du også kan læse, at ministeren lovede at vende tilbage til Lolland.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed