17 borgere har valgt at skifte fra Pleje Plus til kommunal leverandør.
Lene og Ebbe Pedersen, Nakskov, tog 21. juni en beslutning. De skifter pr. 1. august fra Pleje Plus til den kommunale leverandør af personlig og praktisk pleje.
- Fordi vi ikke får den hjælp, vi er visiteret til, siger Ebbe Pedersen.
Parret stod 11. juni frem i Folketidende og fortalte om den manglende pleje efter cirka en uge med Pleje Plus. For parrets vedkommende er det ikke blevet bedre.
Siden 1. juni og indtil torsdag 30. juni har der været 41 forskellige hjemmehjælpere, fortæller Ebbe Pedersen og viser den bog frem, hvori han sætter streger for hver gang, en ny hjemmehjælper kommer.
Samtidig blev han lidt fortørnet over at læse i Folketidende, at direktør for Pleje Plus Lena Løve Jensen 24. juni fortæller, at Pleje Plus oplever, at telefonlinjerne saboteres.
- Jeg har ringet 35 gange siden 1. juni for at få den hjælp, vi er berettiget til. Det er ikke for at blokere nogen som helst. Det er for at få den hjælp, man er berettiget til, siger Ebbe Pedersen.
Parret er dog kun en del af et fåtal af borgere, der vælger at skifte fra Pleje Plus.
Indtil videre har 17 borgere ud af 453 valgt pr. 1. august at skifte fra Pleje Plus til den kommunale leverandør. Det oplyser ældre- og sundhedschef i Lolland Kommune, Grete Breinhild.
Læs mere om sagen i lørdagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed