Trods en lille stigning er det stadig færre, der vælger campingvognen i ferien.
Campingvognen er yt, når vi drager på ferie, enten i Danmark eller udenlands.
Selvom vi siden finanskrisen har fået flere penge mellem hænderne, bruger danskerne ikke penge på campingvognen, som vi gjorde før 2008.
Det årlige salg er faldet drastisk de sidste ti år, og har de seneste par år ligget på godt og vel 2000 vogne årligt.
Det er især ferier med mere luksus, end man typisk forbinder med campingvogne, der får os til at vælge anhængerhjemmet fra, fortæller lektor ved Center for Turisme på Syddansk Universitet, Bodil Stilling Blichfeldt til DR P4 Trekanten.
- Det traditionelle campingprodukt, med et lidt støvet image med fælles toiletbygninger og fælles køkkener, ikke har appelleret til en række af de gæster, der er mere vant til hotelstandard, siger hun.
Efter det dramatiske fald, er salget af nye campingvognen nogenlunde stabilt - endda med en lille stigning - men det kan man ikke se som udtryk for, at trenden er vendt, mener Bodil Stilling Blichfeldt.
Jens Erik Busk og hans familie fra Christiansfeld har camperet i mange år, men sælger nu campingvognen.
- Vi vil gerne ud og se og prøve noget. At køre til Syditalien eller Sydspanien, synes jeg er lige langt nok, siger Jens Erik Busk.
Selv om vognen er til salg, så er Jens Erik Busk ikke sikker på, at nødvendigvis er færdig med camping.
Måske skal familien på vejene igen, og måske skal det være i en autocamper.