To fællesråd samt et købstadslav satte torsdag gang i en større undersøgelse af brugernes tilfredshed med Guldborgsund Kommunes borgerservice.
- Det er vores bidrag til en bedømmelse af værdien af borgerservice, og det skal ses som en hjælp til politikerne for at opnå en saglig og korrekt vurdering af brugernes oplevelser af borgerservice, fortæller Karl Krarup fra Nysted og Omegns Fællesråd.
Torsdag var Karl Krarup og tre andre borgere i gang med spørgeskemaerne foran borgerservice i Nysted, der akkurat som hos borgerservice i Stubbekøbing og Sakskøbing nu kun har åbent én dag om ugen efter sommerens neddrosling af åbningstiden.
Også foran Nykøbings borgerservice var der i denne uge gang i spørgeskemaerne. Mandag i næste uge gælder det igen flere spørgsmål til brugerne foran borgerservice i Nykøbing, og 6. november gælder det spørgsmål til brugere af borgerservice i Sakskøbing.
- Idéen er at være tre gange hvert sted, og vi vil være færdige med at måle værdien af borgerservice ude hos brugerne i november, så vores evaluering kan sendes videre til kommunens ledende kræfter, siger Karl Krarup.
Læs mere om undersøgelsen i fredagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed