Guldborgsund Kommune skal på det sociale netværk Facebook.
Søger man på Guldborgsund Kommune på det digitale sociale netværk Facebook ender man på en side prydet med kommunens rød-gule byvåben med sejlskibet.
Umiddelbart virker siden helt officiel - men uden ret meget aktivitet. Kun 48 besøgende har været forbi, hvilket har medført tre (dårlige) anmeldelser om mødet med Guldborgsund, men også 28, som “synes godt om”.
Men siden er slet ikke oprettet af Guldborgsund Kommune, men er “automatisk genereret på baggrund af, hvad Facebook-brugerne er interesserede i” , som der står i en vedhæftet tekst på siden.
Kommunaldirektør Claus Thykjær har ikke kendt til siden, før Folketidende gør ham opmærksom på den. Men han fortæller, at Guldborgsund Kommune er i gang med at udarbejde en ny kommunikationsstrategi - herunder også kommunens aktiviteter på netop Facebook.
Læs mere om den ny kommunale facebook-side, og hvad kommunaldirektøren håber, at borgerne vil bidrage med.