Den første uge af maj bød på flere problemer for den relativt nystartede lægeklinik, Nordic Medicare A/S, i Sundhedshuset i Nakskov og Lægehuset i Horslunde.
Sidste uge bød på nye problemer med telefonsystemet hos Nordic Medicare i Nakskov.
Både Folketidende og foreningen Nærsamfund fik flere henvendelser fra utilfredse patienter, der ikke kunne komme igennem over telefonen. Når det så endeligt lykkedes, oplevede flere patienter, at der var tre til fire ugers ventetid på at få en lægekonsultation.
Formand Kurt O. S. Hansen er imødekommende over for kritikken.
- Vi har holdt et konstruktivt møde med direktør Niels R. Eriksen, siger han.
Desuden udtrykker Niels R. Eriksen til Folketidende også sin ærgrelse over, at der i sidste uge igen var fejl på telefonsystemet, så mange havde svært ved at komme igennem, og nogle blev afbrudt.
- Men som jeg har forstået, så skulle det tekniske problem være løst nu, sagde Niels R. Eriksen torsdag.
Når der lige nu er lange ventetider på lægekonsultationer, er det fordi, klinikken fik tilført yderligere 1.400 patienter pr. 1. maj, hvor Nordic Medicare også overtog praktiserende læge Birgitte Hougårds patienter.
Niels R. Eriksen ser dog frem til forbedringer næste måned, hvor staben udvises, idet der er ansat en fuldtids mandlig sygeplejerske, der tiltræder fra 1. juni på klinikken i Nakskov.
Herefter vil tre sygeplejersker og en læge sidde ved telefonen.
Læs mere om sagen i fredagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed