Ønsket om en bedre turistinformation med længere åbningstider breder sig i Marielyst.
- Hvorfor er turistinformation Marielyst dagligt lukket fra klokken 14 og hver lørdag/søndag? Hvorfor ønsker man ikke i Marielyst, at servicere de mange turister, spørger cykelentusiasten Birgitt Bjerre på det sociale medie Facebook.
Og frustrationen deles af byens Turist- og Erhvervsforening, Stef.
- Jeg kan forstå, at turistinformationen måske har lukket en tirsdag i november, hvor der ikke er nogen turister at betjene. Men at man vælger at have denne åbningstid i højsæsonen, det er under al kritik.
Det siger Ernst Brandstrup fra Tonis, der også er næstformand i turist- og erhvervsforeningen.
Det er firmaet Sol og Strand, der siden 2013 har drevet turistinformationen i Velkomstcentret i Marielyst, der ligger side om side med firmaets eget Marielyst-kontor
Det skete, da firmaet i slutningen af 2012 overtog Falsterhus aps og hermed den aftale, der var med Guldborgsund Kommune om at stå for turistinformationen.
- Jeg kan godt forstå, lokalsamfundet gerne vil have en længere åbningstid, siger administrerende direktør Kaj Frederiksen, og tilføjer:
- Men det får man ikke gratis. Vi ved, hvad vi har committet os til, og vi overholder vores forpligtigelser.
Læs i torsdagens udgave af Folketidende, hvor meget, eller hvor lidt, der bruges på turistinformationen og hvad kommunen har tænkt sig at gøre fremadrettet.
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed