Omkring 10 procent flere gæster i Sundkøbing gav overkskud for Middelaldercenteret.
Næsten 10 procent flere gæster lagde vejen forbi Middelaldercentret sidste år, hvor man også fik et overskud på 26.000 kroner. Og selv om man er langt fra tidligere tiders 80.000-90.000 gæster i årene efter den store Feriefondsinvestering, betyder billetsalg til knap 59.000 gæster, at Middelaldercentret er den største publikumsmagnet blandt de kulturhistoriske attraktioner i landsdelen.
Ifølge centerleder Peter Vemming skyldes regnskabet ekstra bevillinger fra Guldborgsund Kommune. Centret har dog en egenindtjening på 70 procent.
- Men i år kommer det til at se helt anderledes ud, fordi den ekstra bevilling er væk igen, så det er en meget spændende branche at være i, lyder det ironisk fra Peter Vemming, som glæder sig til at se, hvad den nye organisation Business LF vil betyde for turisterhvervet på Lolland-Falster.
Desuden er centret i gang med at foreberede en stor udbygning, så der bliver endnu mere at opleve for publikum. Planen er, at Middelaldercentret skal være en attraktion i samme “vægtklasse” som de to store på Lolland - Lalandia og Knuthenborg Park. En investering på et trecifret millionbeløb.