Danmark er ved EU domstolen dømt til at familiesammenføre tyrkiske statsborgere.
Dommen underminerer demokratisk valgtes ret til at føre en selvstændig politik, der, som konsekvens heraf tilmed risikerer at komme til at stå Danmark dyrt både økonomisk, men ikke mindst også sprogligt, kulturelt og religiøst.
Danske politikere har åbenbart tidligere sikret sig, at EU domstolen reelt er hævet over Grundloven; skønt man måske,. som borger led af den vrangforestilling, at Grundloven er retningsgivende for en til enhver tid gældende lov og retspraksis i Danmark.
Er det virkelig meningen, at EU domstolen skal bestemme hvem, der skal have lov til at slå sig ned i Danmark, og, samtidig, hvis man ikke er kvalificeret til at opretholde livet ved egen hjælp, simpelthen som kompensation herfor, skal have borgerløn?
Hvad skal vi reelt bruge Udlændinge Styrelsen og andre lignende myndigheder til, når en EU institution kan underkende dansk retspraksis?
Siden, Tyrkiet fungerer som en EU sambejdspartner må man spørge, hvorfor i al verden tyrkere skal familiesammenføres i Danmark?
Kan de i så fald ikke lige så godt blive familiesammenført i Tyrkiet?
Da vi i sin tid blev mindet om subsidaritets princippet, det såkaldt nærhedspricip, der angiveligt handler om, at EU Domstol o.l. afgørelser skal træffes så tæt på det pågældende område en afgørelse træffes på, som muligt, var der muligvis tale om et løfte af en art, hvis værdi er udvandet.
Det er Stram Kurs' opfattelse, at vi skal være under så lidt indflydelse af overstatslige og forpligtende EU, - og FN konventioner som muligt.
Venlig hilsen
Bjarke Rosenkilde
Tovholder
Stram Kurs
Guldborgsund.
Bjarke Rosenkilde
Ellehammersvej 13 B
4840 Nørre Alslev