Vi bruger cookies!

folketidende.dk anvender cookies til at give dig en god oplevelse, og til at huske dine indstillinger, gemme statistik og til at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Hvis du klikker på et link på www.folketidende.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere
Du kan til hver en tid, trække dit samtykke tilbage, ved at slette cookies i din browser. Det gøres under indstillinger i den givne browser.
mit folketidende klub folketidende cookie-og-privatlivspolitik

Debat

Omdeling af reklamer

På min adresse er det FK distribution, der er reklameomdeler. Postkasserne findes indenfor i opgangen, og indtil for en månedstid siden, blev bunken af reklamer lagt i en plasticsæk udenfor på trappen, fordi døren til opgangen er aflåst. Det har fungeret fint, og vi har selv fordelt reklamerne i postkasserne.




01. maj 2018 kl. 16:54 Af Nils Jørgensen

Pludselig blev der midt i marts måned ikke længere leveret reklamer. Efter et par uger kontaktede vi distributøren, som lovede at bringe det i orden. Men ingenting skete, og endnu engang fik vi telefonisk at vide, at det ville blive ordnet.

Der skete derefter stadig ikke noget, og så kontaktede vi igen distributøren telefonisk. Denne gang blev vi stillet om til chefen for vores område, som har kontor i Høje Tåstrup.

Og så skal jeg ellers love for, at vi blev sat på plads. På en særdeles skarp og uvenlig måde, blev jeg oplyst om, at de så sandelig ikke længere kunne lægge plasticsækken med reklamer på trappen udenfor. Det havde Ombudsmanden forbudt, fortalte den skrappe dame, og hun tilføjede, at jeg da måtte kunne forstå, at de ikke ville betale bøder for ikke at rette sig efter forbuddet. Midt i hele ordflommen fik jeg forsigtigt sagt, at jeg aldrig havde hørt noget om dette ombudsmandsforbud. Jeg fik også fremstammet, at de da godt kunne have fortalt det, inden de besluttede at stoppe leveringen. Chefen afbrød mig hurtigt med en kort besked om, at hun skam havde holdt ferie.

Herefter blev jeg meget kontant belært om, at hun i fremtiden kunne give omdeleren besked om at ringe på min dørklokke, når de var klar til at aflevere reklamerne til os i opgangen. Men jeg skulle være klar over, at hvis jeg ikke svarede ville omdeleren efter 10 sekunder ringe på hos en af de andre beboere. Hvis denne heller svarede, ville omdeleren efter 10 sekunder prøve hos en tredje beboer.

Jeg spurgte ydmygt, om de havde nogen mulighed for at angive en tidsramme for, hvornår man skulle være hjemme for at kunne modtage reklamer. Fra klokken 8 om morgenen til klokken 21 om aftenen, lød det præcise svar.

For vores vedkommende må vi nok se i øjnene, at vi ikke behøver at sætte et mærke på postkassen for at undgå at få reklamer. Det kommer helt af sig selv.

Jeg synes, det er rimeligt, at de forretninger, der betaler for at få omdelt deres reklamer, ved, at folk, der bor i lejlighed med postkasser indenfor en låst indgangsdør ikke længere modtager disse reklamer. Jeg foreslog ellers også den skrappe chef, at de kunne få en nøgle til opgangen, ligesom andre, der har jævnligt ærinde, har. Hendes kategoriske svar var, om jeg ikke var klar over, at hun sad i Høje Tåstrup og derfor ikke havde mulighed for at administrere et sådant system.

Jeg vil foreslå FK distribution om at ofte lidt penge på et kursus i venlig kundebetjening. Og måske et kursus i begrebet fleksible løsninger også kunne gavne.

Nils Jørgensen

Torvet 3,4.,-2

4800 Nykøbing F




KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

AF: PETER KÆSTEL MOESGAARD

Hvem har glæde af… 16. maj 2018 kl. 16.07

AF: JOHN WENNERWALD

Moderniseringsstyrelsens… 13. maj 2018 kl. 21.12

AF: NOR BJØRCK ELITE KARLSSON

Fritids aktiviteter -… 08. maj 2018 kl. 14.03

AF: JOHN WENNERWALD

Lægeuddannelse på vej 06. maj 2018 kl. 22.20