mærkeligt nok har man igen trukket gamle karameller ud af skuffen.
I 2010 hvor der var mulighed for at få Hansa Sail og herved gamle skibe til Lolland og Falster, var der INGEN interesse i sagen, måske fordi der ikke var afgjort hvor meget hver bestyrelsesmedlem skulle have i vederlag, kunne jeg tænke. Så kom alle de kloge hoveder såsom Weiss, Jakobsen, Danbo og mange andre og kørte resten af et enestående system for hele Europa ned. Der var ingen penge til et sådanne system, mente den nuværende borgmester, samtidigt snuppede de nye ideer omkring Hajkutter som de solgte ligeledes som deres egen. Jeg er så ikke klar over hvad jeg gjorte ved en hurtig samling i Nysted sejlklub. Men deres denne gang ansvarlige havde ingen angst for at stjæle ideer.
Nu pludselig kan der igen snakkes om denne sag efter at Helsingør direkte styrtede sig over den mulighed i 2010. Med andre ord: nu vil kommune tage sig af resten af skiber som normalt gå igennem smålands farvandet, dette fordi (de meste er Hollænder) har for stor dybgang, og dette bliver ikke bedre når forsyning smider alt deres slam i guldborgsund, men måske kunne man dette sælge som underbund sikring for træværket.
Spændet bliver hvornår der kommer NYE ideer på bord.
Men sådanne er vel Politiken, hvis bare partibogen er i orden, så kan man få alle titler på visitkortet.
martin wouters (borgerretsbevægelse samt pensionerede Havnekoordinator for Lolland og Falster i sammenarbejde med Holstein)
bjørupvej 11
4800