Isoleringsproducenten Rockwool melder om fremgang i Storbritannien trods brexit-usikkerhed.
Isoleringsproducenten Rockwool havde det bedste første kvartal i selskabets historie.
Samlet lød væksten på knap seks procent, og salget endte på 4,8 milliarder kroner.
Det dækker over fremgang i Europa, mens regionen resten af verden - der dækker over blandt andet Nordamerika og Asien - har haft faldende vækst.
I Europa har der været bedring på alle nøglemarkeder. Det gælder Frankrig, Sverige og også Storbritannien, hvor spørgsmålet om brexit fortsat er uafklaret.
Det viser selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag morgen.
- Jeg er tilfreds med resultatet. Vi fik det højeste salg i selskabets historie på trods af varierende markedsforhold på tværs af geografier, siger administrerende direktør Jens Birgersson i en kommentar til regnskabet.
Rockwool fremstiller blandt andet stenuld, som bliver brugt til isolering af bygninger.
Derudover har selskabet en forretning med at fremstille akustiske lofter og vægge og udstyr til gartnerbranchen.
Det højere salg er hjulpet af, at Rockwool har solgt til højere priser end tidligere.
Det er dog ikke lutter fremgang for Rockwool. Væksten er gået tilbage i Canada, og i dele af Asien - herunder Kina - er den bakket markant som følge af en nedgang i økonomien.
Det højere salg i første kvartal har givet bedre indtjening. Driftsoverskuddet er steget knap ti procent til 575 millioner kroner.
På bagkant af regnskabet fastholder Rockwool sin forventning om at øge salget med fire til otte procent for hele 2019.
Samtidig forventer selskabet en overskudsgrad - hvor stor en del af salget, der bliver til overskud - på omkring 12,8 procent. Det er opjusteret fra 12 procent.
Rockwool har 11.600 ansatte fordelt på 39 lande.