cookie-og-privatlivspolitik
Visit Lolland-Falster med destinationschef Brian Lindorf Hansen i spidsen, lancerer en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder.

2

Billeder

Visit Lolland-Falster med destinationschef Brian Lindorf Hansen i spidsen, lancerer en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder.
Foto: Jan Knudsen

Erhverv

Kampagne skal igen trække turister til LF

Visit Lolland-Falster relancerer kampagnen, der var med til at trække gæster til Sydhavsøerne i 2020.




30. marts 2021 kl. 06:24 Af Jesper Bøgh

I kølvandet på genåbningsplaner og forårsfornemmelser er danskerne for alvor begyndt at planlægge deres ferie for 2021.

Og for langt de fleste er blikket rettet mod Danmark.

Visit Lolland-Falster relancerer derfor kampagnen, der var med til at trække gæster til Sydhavsøerne i 2020, og destinationschef Brian Lindorf Hansen håber endnu engang på lokal opbakning.

Kampen om at tiltrække de corona-trætte gæster er intensiveret, og igen i år lancerer Visit Lolland-Falster en kampagne, der skal få folk til at opdage eller genopdage Sydhavsøernes fortræffeligheder.

- Generelt elsker danskerne at holde ferie i Danmark, men vi skal have folk til at sætte ring om Lolland-Falster både i højsæsonen og skuldersæsonerne. På trods af corona-situationen slog både juli, august og september måned rekord i 2020, og den udvikling skal vi fastholde i 2021. Her spiller kampagnen en central rolle, fortæller Brian Lindorf Hansen.

Annonce

Kampagnen fremhæver Lolland-Falsters unikke natur og attraktioner kombineret med en god portion humor. Du krydser måske ikke ækvator, men det er TÆT PÅ, er et af kampagnens budskaber.

- På nuværende tidspunkt er det nok de færreste, der vil vælge Lolland-Falster frem for Fiji, men vi mener oprigtig talt, at landsdelen kan matche gæsternes feriedrømme. Her kan være stille som i Stillehavet, eller vildt som i middelalderen. Vi er bogstavelig talt Danmarks sydligste ø-rige, og så er vi tæt på. Som tingene er nu, kan danskerne ikke rejse til eksotiske rejsemål, og så er Lolland-Falster det naturlige alternativ. Det skal vi udnytte, slår Brian Lindorf Hansen fast.


1,5 millioner danskere

Kampagnen bygger videre på Visit Lolland-Falsters kampagne fra 2020.

Her blev hver fjerde dansker eksponeret for fortællingen om Sydhavsøernes fortræffeligheder og placering som tæt-på i forhold til udenlandske destinationer.

- Mere end 1,5 millioner danskere blev eksponeret for kampagnen i 2020. Den succes var høj grad betinget af en kæmpe opbakning fra lokalsamfundet. Der er ingen tvivl om, at meget afhænger af 2021-sæsonen, så jeg vil gerne opfordre borgere til at dele kampagnen, så vi når så langt ud som muligt. Vi gjorde det i 2020, og vi kan gøre det igen, siger Brian Lindorf Hansen.

Annonce

Kampagnefilmen kan ses på Visit Lolland-Falsters facebookside.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: HENRIK TONNESEN

Lokalbanerne er også velfærd! 10. april 2021 kl. 19.49

AF: TOM AHLQVIST

Nedrivningstruede… 08. april 2021 kl. 13.33

AF: LINDA SOMMER

Respekt for Maribo domkirke 05. april 2021 kl. 16.43

AF: JOHN WENNERWALD

VM i Qatar 05. april 2021 kl. 09.32

AF: JESPER LORENTZEN

Biodiversitet og vejkanter 03. april 2021 kl. 19.00

AF: PAW HALLANDSON

Sol og vind går helt i sort… 02. april 2021 kl. 21.47

Annonce

ANNONCE