cookie-og-privatlivspolitik
Chauffør Jens Ole Hansen er blandt de Norva24-medarbejdere, der er tilknyttet afdelingen i Rødbyhavn.

2

Billeder

Chauffør Jens Ole Hansen er blandt de Norva24-medarbejdere, der er tilknyttet afdelingen i Rødbyhavn.
Foto: Claus Hansen

Erhverv

Klar til at byde ind på flere opgaver

Indenfor for de næste par år forventer virksomhed en del flere opgaver i tilknytning til Femern Bælt-byggeriet.




09. april 2021 kl. 07:53 Af Jesper Bøgh

FAKTA
Norva24 er dannet af en række lokale Norske kloakvirksomheder, som slog sig sammen i 2015.
To år senere opkøbte Norva24 ISS Kloak- & Industriservice, og i dag er Norva24 Nordeuropas største selskab inden for kloakservice og service af underjordisk infrastruktur.
Norva24 leverer en del forskellige tjenester til blandt andre produktionsvirksomheder, hoteller, restauranter, tankstationer, entreprenører, offentlige myndigheder og private borgere.
Det gælder kloakservice, TV-inspektion, opsætning af rottespærre og højvandssikring til avanceret gravesugning, højtryksspuling, tømning af fedt- og olieudskillere og transport af farligt affald.

Norva24 har lokale afdelinger i hele landet og har desuden afdelinger i både Norge, Sverige og Tyskland.
Samlet har de cirka 1300 ansatte og 600 køretøjer.

Kilde: Norva24

Kloak- og industriservicevirksomheden Norva24 har flyttet afdelingen i Rødby til Femernprojektets byggecentrum i Rødbyhavn.

Mere præcist på Finlandsvej, hvor virksomheden har lejet sig ind.

Det sker med målet om at kunne servicere blandt andet den kommende Tunnelby og tunnelelementfabrik.

- Indtil videre løser vi løbende opgaver for en række af underleverandørerne til Femern-projektet. Men vi er klar til at byde ind på opgaver, som Femern Link Contractors, FLC, forventes at udbyde i forhold til den kommende Tunnelby og den kommende tunnelelementfabrik, fortæller Martin Olesch, der er salgsansvarlig i Norva24 for Sjælland og Lolland-Falster.

- Vi er derfor registreret i Femern Belt Marketplace og hos FLC, tilføjer han.

Annonce

Han peger nemlig på nærheden til projektet som afgørende.

- Det er vigtigt, at vi kan komme hurtigt til, når der er behov for sugning af beton eller slamsugerarbejde. Det har vi optimale forhold til med vores nye placering ved Rødbyhavn, siger Martin Olesch.

- Allerede nu udfører vi en række opgaver for underleverandørerne. Det betyder, at vi pt. har mellem fire og seks chauffører tilknyttet alt efter behov. Opstår der ekstra, kan vi også klare det fra vores driftscenter i Næstved, fortæller Martin Olesch.

Selvom aktiviteten på Femern-projektet er steget betragteligt de seneste måneder, så forventer Martin Olesch en del mere aktivitet.

- Jeg forventer helt sikkert, at vi får en hel del mere at lave indenfor de kommende to år. Så jeg kan sagtens se for mig, at vi skal have fordoblet antallet af chauffører tilknyttet Rødbyhavn indenfor de kommende to år, forudser Martin Olesch.

Annonce

- I den sammenhæng arbejder vi også med at ansætte lærlinge, tilføjer han.

Det gælder ikke kun opgaver i direkte relation til Tunnelbyen og den kommende tunnelelementfabrik, som Norva24 forventer at varetage de kommende år.

- Vi er også i dialog med hoteller og andre i nærområdet, der på den ene eller den anden måde skal servicere hele byggepladsen, siger han.

De ekstra opgaver, som Norva24 forventer at skulle varetage i forbindelse med Femernprojektet, kommer ifølge Martin Olesch imidlertid ikke til at gå ud over de kunder i Rødby og opland, hvor virksomheden har været til stede i 25 år.

- Vores nye beliggenhed gør ikke kun, at vi kan være hurtigere til stede hos Femern-projektet, men også ved vores øvrige kunder i landsdelen. Samtidig har vi opgraderet en del af afdelingens materiel, så hvis nogle kunder oplever en forandring, vil det kun være til det bedre, forsikrer Martin Olesch.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: BJARKE ROSENKILDE

Er Det Konservative… 13. maj 2021 kl. 16.24

AF: JOHN WENNERWALD

Paradigmeskifte version 2.0 09. maj 2021 kl. 22.09

AF: PAW HALLANDSON

Det skriger til himlen! 09. maj 2021 kl. 20.40

AF: LEIF A. JENSEN

Demokrat i Danmark! Hvor? 05. maj 2021 kl. 09.29

AF: JOHN WENNERWALD

Den 1. maj 02. maj 2021 kl. 22.18

AF: LARS RASMUSSEN

Solcellepark Grænge Åbent… 01. maj 2021 kl. 09.17

Annonce

ANNONCE