Banken vil med virkning fra 1. august lukke kassefunktionen i alle filialer med undtagelse af en.
Fra og med 1. august vil det ikke længere være muligt at gå ind og hæve penge ved kassen i Lollands Banks filialer i Nykøbing, Maribo og Vordingborg. Og i Nakskov vil det kun være muligt på den første og sidste bankdag i hver måned.
Det oplyser Lollands Bank på sin hjemmeside, og forklaringen er ifølge banken ganske enkelt den, at antallet af kasse-ekspeditioner er faldet markant de senere år på grund af den digitale udvikling, som har gjort, at behovet for at have sedler og mønter liggende i pungen eller i lommen ikke er nær det samme, som det var engang.
- Vi har desuden forbedret vores selvbetjeningsmuligheder, da vi har gjort det muligt at indsætte danske sedler samt udbetale euro i vores pengeautomater, hvilket har været med til at forstærke faldet i antallet af kasseekspeditioner.
- Vi har under coronakrisen oplevet, at mange af de kunder, som tidligere benyttede kontante løsninger, er blevet fortrolige med brug af betalingskort og vores selvbetjeningsløsninger, skriver banken i opslaget på hjemmesiden.
Lollands Bank understreger, at kunderne naturligvis fortsat kan få adgang til kontanter hos banken - de skal blot hæves i en af bankens pengeautomater.
- Det er vigtigt at pointere, at vi ikke lader hverken privat- eller erhvervskunder i stikken. Vi er klar til at hjælpe med introduktion og uddannelse til alle vores selvbetjeningsløsninger til de af vores kunder, som måtte have behov, understreges det i opslaget.