Andre tjenester
Vi har observeret, at du har installeret en adblocker. Vi kan derfor ikke vise dig vores annoncer. Det er vi rigtig kede af, da indtægterne fra annonceringen er med til at vi på daglig basis kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.
Vi håber derfor, at du i din adblocker, vil tillade visning af annoncer fra folketidende.dk. Selvom du tilføjer folketidende.dk, vil du stadig undgå reklamer fra andre sites.
Klik på dit adblock ikon i browseren. Tilføj domænet folketidende.dk under tilladte domæner. Næste gang du besøger os vil reklamerne kunne vises.
Tak for hjælpen og god læselyst!
Lolland-Falsters Folketidende
Banken vil med virkning fra 1. august lukke kassefunktionen i alle filialer med undtagelse af en.
Fra og med 1. august vil det ikke længere være muligt at gå ind og hæve penge ved kassen i Lollands Banks filialer i Nykøbing, Maribo og Vordingborg. Og i Nakskov vil det kun være muligt på den første og sidste bankdag i hver måned.
Det oplyser Lollands Bank på sin hjemmeside, og forklaringen er ifølge banken ganske enkelt den, at antallet af kasse-ekspeditioner er faldet markant de senere år på grund af den digitale udvikling, som har gjort, at behovet for at have sedler og mønter liggende i pungen eller i lommen ikke er nær det samme, som det var engang.
- Vi har desuden forbedret vores selvbetjeningsmuligheder, da vi har gjort det muligt at indsætte danske sedler samt udbetale euro i vores pengeautomater, hvilket har været med til at forstærke faldet i antallet af kasseekspeditioner.
- Vi har under coronakrisen oplevet, at mange af de kunder, som tidligere benyttede kontante løsninger, er blevet fortrolige med brug af betalingskort og vores selvbetjeningsløsninger, skriver banken i opslaget på hjemmesiden.
Lollands Bank understreger, at kunderne naturligvis fortsat kan få adgang til kontanter hos banken - de skal blot hæves i en af bankens pengeautomater.
- Det er vigtigt at pointere, at vi ikke lader hverken privat- eller erhvervskunder i stikken. Vi er klar til at hjælpe med introduktion og uddannelse til alle vores selvbetjeningsløsninger til de af vores kunder, som måtte have behov, understreges det i opslaget.
Du kan se hele opslaget fra banken her.
KOMMENTARER