I maj lukker Banedanmark de første vejbroer - de sidste af 18 broer genåbner i september 2016.
Arbejdet med de første vejbroer over den kommende Femern Bælt-jernbane er ved at blive forberedt, og i slutningen af maj bliver der lukket for trafikken i Tårngade, på Hulemosevej og på Errindlevvej. Derefter vil der efter planen været lukket for vejtrafikken i 13 måneder - frem til maj 2015.
Det er planlagt, at de nuværende vejbroer på de tre veje bliver revet ned i tidsrummet klokken 22 onsdag den 28. maj til ud på morgenen søndag den 1. juni. Også markvejsbroen over jernbanen ved Gåbensevej er blandt de første af ialt 18 vejbroer på Lolland-Falster, der står for tur frem til december 2016.
Samtidig med at Banedanmark nu som en del af de fremrykkede aktiviteter i tilknytning til Femern Bælt-forbindelsen udskifter de 18 vejbroer, sendes en lang række andre jernbanebroer i udbud. Her skal selve arbejdet dog først udføres efter vedtagelsen af anlægsloven til den faste forbindelse.
Der er tale om en “bropakke”, der omfatter 19 jernbanebroer på Lolland-Falster, en anden pakke med 22 broer mellem Næstved og Vordingborg og endelig 15 broer mellem Ringsted og Næstved.