cookie-og-privatlivspolitik
Tunnelportalen og vejene derfra skal ligge på den østlige side af den nuværende Scandlines-terminal ved Puttgarden.

6

Billeder

Tunnelportalen og vejene derfra skal ligge på den østlige side af den nuværende Scandlines-terminal ved Puttgarden.
Foto: Claus Hansen

Femern

Gang i byggeriet på tysk side

Byggeriet af Femern Bælt-tunnelen er så småt begyndt på den tyske side.




29. maj 2021 kl. 12:51 Af Peter Levinsen Hansen

FEMERN Mens der lokalt i Rødbyhavnområdet bliver bygget i stor stil på den kommende Femern Bælt-tunnel, er arbejdet så småt gået i gang på den tyske side af den kommende forbindelse.

Allerede i foråret 2020 påbegyndte Fehmarn Belt Contractors, FBC, anlæg af arbejdshavnen ved Rødbyhavn.

Ved det officielle første spadestik på Femern-tunnelbyggeriet 1. januar i år kunne byggeriet også gå i gang på tysk side. FBC vil i løbet af 2021 kunne påbegynde anlæg af arbejdshavn ved Puttgarden og gravning af tunnelrenden til tunnelelementerne under havbunden i Femern Bælt.

Inden man kan nå dertil, arbejder man dog i øjeblikket på at klargøre området øst for Puttgarden til både havnebyggeriet, men også den kommende tunnelportal. Udover arbejdet på selve tunnelen har man, ligesom i Danmark, også arbejdet på tysk side med at opgradere togforbindelserne for at gøre klar til den faste forbindelse.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

EM i skyggen 13. juni 2021 kl. 23.00

AF: JOHN BRILL ENGKEBØLLE

Det frie valg 11. juni 2021 kl. 23.50

AF: TOM AHLQVIST

Venstre,s nedstigning fra… 10. juni 2021 kl. 14.17

AF: PAW HALLANDSON

Skat, hvor skal børnene være? 08. juni 2021 kl. 11.55

Annonce

ANNONCE