Også dyrere på den tyske side.
Den uafhængige tyske rigsrevision konstaterer i en ny rapport, at prisen på den tyske del af Femern Bælt-projektet igen er steget i forhold til forventningerne, dengang de to lande indgik aftalen om projektet i 2008.
Det fører ifølge flere tyske medier til en anbefaling til de tyske politikere om at overveje en genforhandling af tunnel-aftalen med Danmark.
Da det tyske parlament i 2009 ratificerede Femern Bælt-traktaten, blev prisen for de tyske landanlæg anslået til omkring seks milliarder kroner.
Nu forventes alene jernbaneudbygningen at koste godt 11 milliarder kroner, og dertil kommer mellem 1,9 og 4,5 milliarder kroner til den nye Fehmarnsund-forbindelse, det har vist sig nødvendigt at bygge.
Læs mere om den tyske kritik i mandagens udgave af Folketidende.
Læs mere i dagens avis lige her:
Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed