cookie-og-privatlivspolitik
- Dette er en sejr ikke blot for mig, men for enhver, der nogensinde har været bange for at forsvare det, som var det rette at gøre, siger hertuginde Meghan i en meddelelse. (Arkivfoto.)
- Dette er en sejr ikke blot for mig, men for enhver, der nogensinde har været bange for at forsvare det, som var det rette at gøre, siger hertuginde Meghan i en meddelelse. (Arkivfoto.)
Foto: Angela Weiss/Ritzau Scanpix

Gossip

Meghan vinder endnu engang over tabloidavis i retten

Hertuginde Meghan kalder afvisning af appel fra tabloidavis en "sejr". Hun håber på opgør med "løgne".




02. december 2021 kl. 13:44 Af Ritzau

En britisk domstol har torsdag afvist en appel fra en tabloidavis, som er dømt for at have krænket hertuginde Meghans privatliv.

Avisen Mail on Sunday blev tidligere på året af High Court (svarer til landsretten, red.) dømt for at have trykt dele af et brev, som Meghan Markle skrev til sin far.

Avisen skulle offentliggøre en undskyldning på sin forside og betale sagens omkostninger.

Appeldomstolen i London har torsdag afvist en anke fra Mail on Sunday og givet hertuginde Meghan ret i, at indholdet af brevet var "personligt, privat og ikke en sag af legitim offentlig interesse.".

Der lægges vægt på, at det ikke var nødvendigt at offentliggøre så store dele af brevet, som avisen gjorde.

Annonce

Med afvisningen slipper hertuginden for at skulle tage del i en retssag, hvor både hun og hendes far skulle have vidnet.

- Dette er en sejr ikke blot for mig, men for enhver, der nogensinde har været bange for at forsvare det, som var det rette at gøre, siger hun i en meddelelse.

- Denne sejr kan danne præcedens. Men det, som er allermest afgørende, er, at vi i fællesskab er modige nok til at ændre en tabloidindustri, der lærer folk at være ondskabsfulde og profiterer af de løgne og den smerte, som de skaber.

Mail on Sunday har ikke umiddelbart reageret på afgørelsen.

Hertuginde Meghan skrev det fem sider lange brev, efter at hendes og farens forhold var brudt totalt sammen inden hendes bryllup med prins Harry i maj 2018.

Annonce

Avisens advokater har blandt andet argumenteret med, at hertuginden måtte have vidst, at indholdet af brevet kunne komme til offentlighedens kendskab, da hun skrev det. Det har hun imidlertid afvist.




KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: PER HØYEM

Vindmøller og Power-to-x anlæg 14. januar 2022 kl. 00.23

AF: PER HØYEM

Leo Christensen og Vindmøller 09. januar 2022 kl. 11.48

AF: PER THOMSEN

Aotocampere Stubbekøbing 23. december 2021 kl. 18.41

AF: PER HØYEM

Power-to-x- anlæg og Vindmøller 23. december 2021 kl. 15.16

AF: PER HØYEM

Tine Vinther Clausen 21. december 2021 kl. 19.39

AF: MARIA SCHOUW NIELSEN

Specialskolen Lolland - er… 18. december 2021 kl. 19.56

Annonce

ANNONCE