Højskolen Marielyst vil styrke administrationen med en kommunikations- og seniorfestival-medarbejder.
MARIELYST Højskolen Marielyst har besluttet at styrke skolens administration med en kommunikationsmedarbejder, som samtidig også skal fungere som projektleder for den seniorfestival, der fandt sted for første gang i 2019.
Der er tale om en nyoprettet stilling på fuld tid, som blev slået op for få dage siden.
- Det er en kombi-stilling, hvor man også skal være tovholder på Seniorfestivalen, som vi satser på at gøre til en fast, årlig sommerbegivenhed, og derfor har vi brug for en, som kun har fokus på det, forklarer højskolens forstander, Christian Schou, og fortsætter:
- Samtidig har vi også brug for en, som kan have fokus på den kommunikation udadtil, som er nødvendig for, at vi kan få det nødvendige antal kursister.
- Vi skal blandt andet blive skarpere på vores markedsføring og kommunikation på de digitale medier, fortæller Christian Schou.
Disse opgaver har hidtil ligget hos forstanderparret og det øvrige administrative personale, men Christian Schou forklarer, at de gerne vil have mere tid til at koncentrere sig om det indholdsmæssige, udviklingsmæssige og sociale på højskolen.
En stribe ansøgninger
Selv om stillingen altså kun har været slået op i få dage, er de første ansøgninger allerede landet i indbakken.
- Vi har fået en stribe ansøgninger, og ansøgningsfristen er først 14. november, så vi er fulde af fortrøstning i forhold til at finde den rette, siger Christian Schou.
Han tilføjer, at man lægger vægt på, at ansøgerne enten allerede bor i lokalområdet eller er villig til at flytte hertil.
- Det med at bo i København og arbejde hernede duer ikke i længden, og vi vil gerne sikre os, at det er en, der ikke bare er på gennemtræk, forklarer forstanderen.
Højskolen, der som bekendt er en seniorhøjskole, lægger også vægt på, at ansøgerne har en solid livs- og erhvervserfaring.
Af opslaget fremgår det blandt andet, at man søger "et modent menneske, der kan håndtere en bred vifte af opgaver", og at vedkommende er uddannet og har mindst 10 års erhvervserfaring indenfor journalistik, kommunikation, markedsføring, digitale, sociale og visuelle medier eller lignende.
Hjemmeside og stole
Vedkommende vil også skulle stå for at vedligeholde og opdatere højskolens hjemmeside, og derfor skal man også have en vis erfaring med den slags.
Men det understreges også, at man ikke skal være bange for at give en hånd med til løsning af praktiske opgaver såsom at sætte stole op eller sælge øl og vin i baren, når der er arrangementer på højskolen.
Man forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 47.
Stillingsopslaget kan ses i sin fulde længde på højskolens hjemmeside.