cookie-og-privatlivspolitik
Det er snart slut med at hæve penge i Lollands Bank i Nørre Alslev. Banken har besluttet at lukke sin filial i Kæpgårdscentret fra 29. november.

2

Billeder

Det er snart slut med at hæve penge i Lollands Bank i Nørre Alslev. Banken har besluttet at lukke sin filial i Kæpgårdscentret fra 29. november.
Foto: Claus Hansen

Guldborgsund

Mister snart den sidste bank i byen

Mange ærgrer sig over lukningen af bankfilial.




21. november 2019 kl. 06:25 Af Bjarne Arildsen

Annonce

NØRRE ALSLEV Der bliver i disse dage talt en del i Nørre Alslev om lukningen af den sidste bankfilial i byen.

Lollands Bank meddelte forleden, at man vil sammenlægge filialen i Nørre Alslev fra 29. november med bankens afdeling i Vordingborg. Dermed lukkes filialen i Kæpgårdscentret.

Dette ærgrer en del mennesker i Nørre Alslev.


Bruger banken meget

Hos en af naboerne, Dansk Folkehjælps genbrugsbutik i Kæpgårdscentret, er man ærgerlig over lukningen.

- Vi er rigtig kede af det, for vi bruger banken hver dag, når vi afleverer dagens omsætning efter fyraften, siger Anni Bülow, som er leder af genbrugsbutikken.

Hun håber meget på, at bankens pengeautomat bliver bevaret.

Hos Nørre Alslev Isenkram siger Maria Jensen, at kunderne taler om lukningen af bankfilialen.

- Men udviklingen går den vej, siger Maria Jensen.

Et par på vej ind i Rema 1000 brugte ikke selv Lollands Bank i byen.

- Men vi har familiemedlemmer, der er kunder i banken. De synes, at det er ærgerligt, siger parret, som ønskede at være anonymt.

En anden kunde ved Rema 1000 var Kasper Munch. Han mente ikke, at det var ærgerligt, at Lollands Bank lukker sin filial.

- Det gør ikke noget, at der ikke er en lokal bank. Så det er OK med mig, at den lukker, siger Kasper Munch, der var ude at handle sammen med sin lille søn.


Formand: Ærgerligt

Lene Holse er formand for Aktivitetsrådet, der samler de lokale butikker i Nørre Alslev. Hun er også ærgerlig over banklukningen.

- I en by som Nørre Alslev er der mange mennesker og butikker. De har stadig brug for en bank i nærheden, blandt andet når man skal tale med en rådgiver. Ellers skal man ud at køre langt, og det tager tid, siger formanden.

Lene Holse er med på, at de fleste i dag betaler over nettet eller telefonen.

- Men der er stadig en gruppe, der ikke er trygge ved de løsninger, siger hun.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Sundhedsvæsnet får et løft i 2020 01. december 2019 kl. 21.30

AF: VALDEMAR HVIDBERG ALBAN

Så er det nok! 01. december 2019 kl. 17.10

AF: BJARKE ROSENKILDE

Marcus Knuth, en kommende… 29. november 2019 kl. 13.08

AF: BJARKE ROSENKILDE

Skraldespansk 29. november 2019 kl. 12.51

AF: JOHN WENNERWALD

Kriminelle bandemedlemmer… 24. november 2019 kl. 21.50

AF: BJARKE ROSENKILDE

Bedstemor med slag i! 21. november 2019 kl. 18.21

Annonce