Tovtrækkeri mellem kommune og Vejdirektoratet slut - Reklamesøjlen har sidste arbejdsdag mandag.
NØRRE ALSLEV Den længerevarende tvist mellem Guldborgsund Kommune og Vejdirektoratet angående det reklameskilt, der står opført ved Burger King ved Ravnse, kom til en konklusion allerede 5. februar i år, hvor det blev afgjort ved Miljø- og Fødevareklagenævnet, at reklamerne på pylonen var for høje til området.
En beslutning, der fra Guldborgsund Kommune ikke var den store forståelse for.
- Der er faldet en afgørelse i ankenævnet, og den tager vi til efterretning. Mere er der ikke i det. Det er en sag baseret på et skøn - et skøn, vi ikke var helt enige om, for kernen i det hele er, om der er tale om et erhvervsområde, hvilket vi mener, eller om pylonen står i et naturpræget område, forklarer Ole Jakobsen, direktør for økonomi og projekter i Guldborgsund Kommune.
Men en afgørelse er en afgørelse, så kommunen har selvfølgelig tænkt sig at gøre, som der bliver dikteret. Også selvom reklamesøjlen egentlig skulle have været nede inden fire uger efter 5. februar - en dato, vi for længst har passeret.
- Vi tager pylonen ned mandag, og på et senere tidspunkt, når der sker noget mere erhvervsmæssigt i området, går vi i dialog med Vejdirektoratet om at sætte den op igen på en anden måde. Så den bliver ikke smidt ud, men pakket væk for nu, forklarer Ole Jakobsen.
Håbet er, at øget erhvervsmæssig aktivitet i området vil give mulighed for at klassificere området som et erhvervsområde - for her må den slags reklamesøjler gerne stå.
- Med den interesse, vi oplever i forbindelse med tunnellen til Tyskland, så har vi en tro på, at der kommer flere virksomheder til området, siger Ole Jakobsen.