Det kan være svært at komme igennem - men man skal ikke begynde at møde op.
GULDBORGSUND Borgerservice døjer mandag med telefonproblemer, og det falder sammen med, at et stort antal borgere ringer for at skifte læge.
- Vi var ellers forberedt på, at mange ville ringe, fordi 1.500 borgere har fået besked om, at de kan vælge ny læge. Men teknikken fra TDC driller, fortæller Stine Romme, der er specialist hos Borgerservice.
Hun fortæller, at der var kaldt flere på arbejde for at svare opkald, men at der altså kan være problemer med at høre hinanden.
Problemerne har fået flere til at troppe op hos Borgerservice, men det skal man lade være med. Hvis man ikke har bestilt tid, kommer man nemlig ikke til, og så skaber man bare flere problemer for det i forvejen pressede personale.
- Vi arbejder på højttryk, men teknikken driller. Nogle oplever, at de ikke kan høre os, og vi oplever, at vi ikke kan høre dem, siger hun og tilføjer, at det dog går lidt bedre nu, end tidligere på dagen, men at der fortsat er problemer.
Stine Romme råder dem, der har mulighed for det, for at benytte sig af muligheden for selv at foretage lægevalget online.