6000 borgere får mulighed for at give input til kommunens fremtid.
Guldborgsund Kommune ønsker at udvikle kommunen sammen med borgerne. Derfor vil 6000 borgere få et spørgeskema, med formålet at undersøge hvad de synes om kommunen, og hvordan de gerne vil udvikle den fremadrettet.
- Det er vigtigt for mig, at vi er sammen om at udvikle kommunen, for det giver det bedste resultat. Derfor har vi også brug for at vide, hvad borgerne mener om vores fælles kommune og kommunens tilbud. I denne undersøgelse får vi svar fra rigtig mange borgere, og det er et godt pejlemærke for os, siger borgmester John Brædder.
Undersøgelsen spørger blandt andet ind til oplevelsen af en lang række af de velfærds- og serviceområder, som kommunen beskæftiger sig med. Det er her at undersøgelsen kan hjælpe med viden, når der skal træffes beslutninger om nye tiltag. Derfor er det for byrådet vigtigt at lytte til borgerne.
Og borgmesteren glæder sig over muligheden for at høre fra borgerne. Men han ved også, at det ikke er alle problemer som kommunen kan klare.
- Det ville være dejligt, hvis vi kunne knipse med fingrene og løse udfordringerne på én gang. Men sådan er det desværre ikke. Vi er som kommune bundet af både lovgivning og økonomi, når vi træffer beslutninger, men en undersøgelse som denne kan være med til give en fornemmelse af, hvor vi lykkes, og hvor vi måske skal sætte særligt ind,” forklarer John Brædder og håber at så mange som muligt vil deltage i undersøgelsen.
Spørgeskemaet sendes ud som almindeligt brev eller på E-Boks. Guldborgsund Kommune vil gentage undersøgelsen om to og fire år.