Annonce
Lokal nyt

Ny kampagne: Hold ferien på Lolland-Falster

Foto: Flemming Keith Karlsen, arkivfoto

En række lokale virksomheder og organisationer er gået sammen om en kampagne, der skal få folk på Lolland-Falster til at holde ferie lokalt.

”Jeg holder ferie på Lolland-Falster”.

Sådan lyder titlen på en ny, lokal kampagne, som turismeorganisationen Visit Lolland-Falster lancerede i denne uge i samarbejde med konsulenthuset Provi, reklamebureauet Pajor, Folketidende Gruppen, de lokale handelsstandsforeninger og med opbakning fra Lolland og Guldborgsund kommuner.

Kampagnen blev lanceret via Facebook forleden uden nogen større forudgående markedsføringsindsats, men rundede på mindre end 20 timer de første 500 følgere på det sociale medie.

Formålet med kampagnen er at få lollikker, falstringer og beboerne på småøerne til at være turister i deres egen landsdel denne sommer i håb om, at det kaster øget omsætning af sig for de lokale virksomheder og forretningsdrivende.

- Vores opgave er jo primært at få gæster udefra til Lolland-Falster. Men under coronakrisen har vi set, at mange lokale virksomheder og forretninger havde behov for omsætning her og nu, så derfor vil vi forsøge at sikre, at folk på Lolland-Falster bruger penge lokalt og holder noget af deres ferie her.

- I ”Tæt på”-kampagnen, som vi startede før denne kampagne, har vi fået over 100.000 interaktioner, likes og så videre på de sociale medier. Det var virkelig noget, der battede, og som folk tog til sig, og det håber vi også sker med den nye kampagne.

- Vi håber, at vi kan få folk til at flytte sig rundt på Lolland-Falster og besøge og bruge penge nogle steder, hvor de måske ikke lige plejer at komme, forklarer destinationschef Brian Lindorf Hansen fra Visit Lolland-Falster.

Online salgsleder Thomas Kaufmann Lund fra Folketidende Gruppen supplerer:
- Det handler groft sagt om at genopdage Lolland-Falster, og håbet er, at det breder sig som en steppebrand blandt folk hernede, siger han.

Facebook og andre sociale medier spiller en stor rolle i bestræbelserne på at få så mange som muligt til at bakke op om initiativet. Folkene bag kampagnen opfordrer således til, at man laver et opslag, hvor man fortæller om sine tre yndlingssteder på Lolland-Falster og derefter nominerer mindst en person fra sin venneliste til at gøre det samme.

I kampagnens anledning har man også oprettet hashtagget #jegholderferiepaaLollandFalster, som man opfordrer folk til at benytte sammen med hashtaggene #sydhavsøerne og #baredanmark.

- Det skal ikke være så avanceret – bare folk vil fortælle om deres yndlingssteder på Lolland-Falster. Hele formålet er, at det skal være med til at støtte lokalturismen, men vi tager selvfølgelig også imod med åbne arme, hvis folk udenfor Lolland-Falster vil støtte op om budskabet, siger Thomas Kaufmann Lund.

Fra og med næste uge vil Radio SydhavsØerne også bidrage til kampagnen ved at bringe forskellige interviews med lokale aktører.

  • Foto: Flemming Keith Karlsen, arkivfoto
Annonce
Vejret

Vågnede op til haglvejr - men forude venter 23 grader

Guldborgsund

Ekstremt vejr koster kommune mindst 24 millioner kroner

Annonce
Annonce
Lolland

Øget med millioner: Ny uddeler bag stor fremgang

112

Politiet efterlyser: Har du set Mathias?

Sport

Bombe i Nordfalster - cheftræner færdig til sommer

Vejret

Vågnede op til haglvejr - men forude venter 23 grader

112

Afsløret i bussen: Der var ulovlige stoffer i poserne

Guldborgsund

Hvad skal vi grine af til sommer? Revyfolk kæmper med teksterne

112

Tre anholdt: Narkohunden Alfa opsnusede et halvt kilo kokain

Lolland

Dinosaur-lorte under lup: Evolutionsmuseet udstiller forstenede fækalier

112

Område ved fjord afspærret efter fund i vandet

Indland

Medicinrådet anbefaler medicin til behandling af uhelbredelig brystkræft

Sport

Skuffet Wulff efter nederlag: - Fatter slet ikke at vi kan tabe den kamp

Maribo

Flytter butik væk fra Rødby: Men åbner i Maribo

Guldborgsund

Ekstremt vejr koster kommune mindst 24 millioner kroner

Indland

Vil du også gøre det? Seks ud af 10 vil sætte hveder på bordet

Udland

Biden underskriver Ukraine-pakke og lover nye sendinger straks

Annoncørbetalt indhold

Suveræne SUV’er til skarpe priser

Annonce
Annonce
Maribo

Sygdomsforløb satte gang i butiksdrøm: Nu har han slået døren op

Indland

Myndighederne jubler: Snart er det slut

Guldborgsund

Nyt udvalg: Færre skal være afhængig af pendling

Lolland

Gør dig klar: Her sætter de prisen ned på brændstof

Sport

NFH dummer sig gevaldigt i Sønderjyske - under maksimalt pres nu

112

Stoppet på trehjulet knallert på motorvejstilkørsel

Guldborgsund

Se billederne: Hundredvis dukkede op til 125-års jubilæum