cookie-og-privatlivspolitik

Foto: Flemming Keith Karlsen, arkivfoto

Lokal nyt

Ny kampagne: Hold ferien på Lolland-Falster

En række lokale virksomheder og organisationer er gået sammen om en kampagne, der skal få folk på Lolland-Falster til at holde ferie lokalt.




27. juni 2020 kl. 08:26 Af Jakob Poulsen

Annonce

”Jeg holder ferie på Lolland-Falster”.

Sådan lyder titlen på en ny, lokal kampagne, som turismeorganisationen Visit Lolland-Falster lancerede i denne uge i samarbejde med konsulenthuset Provi, reklamebureauet Pajor, Folketidende Gruppen, de lokale handelsstandsforeninger og med opbakning fra Lolland og Guldborgsund kommuner.

Kampagnen blev lanceret via Facebook forleden uden nogen større forudgående markedsføringsindsats, men rundede på mindre end 20 timer de første 500 følgere på det sociale medie.

Formålet med kampagnen er at få lollikker, falstringer og beboerne på småøerne til at være turister i deres egen landsdel denne sommer i håb om, at det kaster øget omsætning af sig for de lokale virksomheder og forretningsdrivende.

- Vores opgave er jo primært at få gæster udefra til Lolland-Falster. Men under coronakrisen har vi set, at mange lokale virksomheder og forretninger havde behov for omsætning her og nu, så derfor vil vi forsøge at sikre, at folk på Lolland-Falster bruger penge lokalt og holder noget af deres ferie her.

- I ”Tæt på”-kampagnen, som vi startede før denne kampagne, har vi fået over 100.000 interaktioner, likes og så videre på de sociale medier. Det var virkelig noget, der battede, og som folk tog til sig, og det håber vi også sker med den nye kampagne.

- Vi håber, at vi kan få folk til at flytte sig rundt på Lolland-Falster og besøge og bruge penge nogle steder, hvor de måske ikke lige plejer at komme, forklarer destinationschef Brian Lindorf Hansen fra Visit Lolland-Falster.

Online salgsleder Thomas Kaufmann Lund fra Folketidende Gruppen supplerer:
- Det handler groft sagt om at genopdage Lolland-Falster, og håbet er, at det breder sig som en steppebrand blandt folk hernede, siger han.

Facebook og andre sociale medier spiller en stor rolle i bestræbelserne på at få så mange som muligt til at bakke op om initiativet. Folkene bag kampagnen opfordrer således til, at man laver et opslag, hvor man fortæller om sine tre yndlingssteder på Lolland-Falster og derefter nominerer mindst en person fra sin venneliste til at gøre det samme.

I kampagnens anledning har man også oprettet hashtagget #jegholderferiepaaLollandFalster, som man opfordrer folk til at benytte sammen med hashtaggene #sydhavsøerne og #baredanmark.

- Det skal ikke være så avanceret – bare folk vil fortælle om deres yndlingssteder på Lolland-Falster. Hele formålet er, at det skal være med til at støtte lokalturismen, men vi tager selvfølgelig også imod med åbne arme, hvis folk udenfor Lolland-Falster vil støtte op om budskabet, siger Thomas Kaufmann Lund.

Fra og med næste uge vil Radio SydhavsØerne også bidrage til kampagnen ved at bringe forskellige interviews med lokale aktører.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Gratis tandlæge til alle 05. juli 2020 kl. 21.02

AF: MARTIN WOUTERS

hvordan bliver der smidt… 01. juli 2020 kl. 16.46

AF: MARTIN WOUTERS

have bad ved slotsbrygge 01. juli 2020 kl. 10.01

AF: PER HØYEM

VINDMØLLER 29. juni 2020 kl. 12.36

AF: MARTIN WOUTERS

måske masse af… 29. juni 2020 kl. 10.23

AF: JOHN WENNERWALD

Skinner frem for bus 28. juni 2020 kl. 23.26

Annonce