Business Lolland-Falster, Visit Lolland-Falster og lokale handelsstandsforeninger forsøger at hjælpe coronakrise-ramte restauranter.
"Hold sammen og støt lokalt".
Sådan lyder opfordringen fra Business Lolland-Falster, Visit Lolland-Falster og handelsstands- og cityforeningerne i Nykøbing, Maribo og Nakskov i en ny kampagne, som har til formål at få borgerne på Lolland-Falster til at støtte op om de lokale restauranter, caféer og lignende under coronakrisen.
Til det formål er der oprettet en ny underside på Visit Lolland-Falsters hjemmeside, hvor de lokale restauranter har mulighed for at reklamere for de tilbud, de hver især har i øjeblikket, hvor myndighedernes restriktioner kun gør det muligt at tilbyde take away.
- Vi gør det for at understøtte vores lokale virksomheder og hjælpe dem bedst muligt gennem krisen. Vi ved, at restaurationsbranchen er hårdt ramt lige nu, og kan vi i lokalsamfundet gøre noget for at støtte dem nu, så er der håb om, at de også er der efter krisen.
- Derfor vil vi gerne have lokalbefolkningen til at bakke op og støtte, forklarer Brian Lindorf Hansen, destinationschef i Visit Lolland-Falster.
Indtil videre er der fem lokale restauranter og caféer, der har taget imod tilbuddet om at blive promoveret på hjemmesiden, men Brian Lindorf Hansen tvivler på, at antallet bliver voldsomt meget større, da mange restauranter har valgt at lukke helt ned.
Men skulle der være nogen, som har lyst at være med, kan de kontakte Vist Lolland-Falster. Det er planen, at tiltaget fortsætter, indtil restauranter og caféer atter må lukke kunderne indenfor.
- Dette er et af flere tiltag, hvor vi støtter det lokale erhvervsliv både på den korte og lange bane. Der komme flere tiltag, som vi koordinerer med kommuner og erhvervsliv, så vi kommer stærkest muligt ud af nedlukningen, fortæller Brian Lindorf Hansen.