cookie-og-privatlivspolitik
Filialchef Aage Østergaard og sælger Stig Edske i den nye Citroën-afdeling hos Frimann Biler i Maribo.
Filialchef Aage Østergaard og sælger Stig Edske i den nye Citroën-afdeling hos Frimann Biler i Maribo.
Foto: Lise Ravnkilde

Lolland

Citroën har fået sit eget lokale

Frimann Biler har investeret stort for at leve op til krav fra bilproducenterne




09. august 2019 kl. 19:00 Af Palle Nevad Frandsen

Annonce

MARIBO For næsten en million kroner har Frimann Biler i Maribo indrettet en butik i butikken. Det har været nødvendig for at leve op til krav fra både Citroën og Toyota, som forhandles fra afdelingen i Maribo

Tidligere har Toyota stået i den ene ende af det store udstillingsområde, mens Citroën har stået i den anden. Man har dog kunnet bevæge sig frit mellem de to mærker. Men den går ikke, har de to bilproducenter gjort opmærksom på.

- Vi blev bedt om at adskille bilerne, og opsætte skillevægge, fortæller filialchef Aage Østergaard fra Frimann Biler.

Det har været en omkostelig affære. Op mod en million kroner har det kostet, og tager man alle de krav med, som også er kommet fra Opel og Hyundai, så har Frimann Biler investeret omkring 1,5 million kroner for at leve op til det hele.

Men det er penge, som man gerne bruger.

- For os er det vigtigt, at vi er til stede i Maribo og har et sted, hvor kunderne kan komme, siger filialchefen.

- Samtidig har det også været vigtigt, at vi har fastholdt en synlighed i vores Citroën-afdeling, da forhandlingen jo går tilbage til en gang i 1980'erne.

Et af kravene fra Toyota har været, at kunder til Citroën ikke bevæger sig gennem deres salgslokale. Der er opstillet store skillevægge mellem de to afdelinger, hvor der dog i midten er en dobbeltdør, men den skal til daglig stå lukket.

- Vi har derfor været nødt til at lave en ny passge bag om Toyotas afdeling. Det har betydet, at vores kontorer er blevet rykket længere ind i butikken, for at skabe plads, forklarer Aage Østergaard.

I forhandlingerne med bilproducenterne lykkedes det dog Frimann Biler at få lov at afvige på et punkt. Egentlig skulle afdelingerne være adskilt fra gulv til loft af mere faste vægge, med ved at bruge matte glasvægge skaber man en mere lys butik på begge sider, og samtidig kan der passere luft mellem de to udstillingslokaler.

Alt arbejdet er udført af lokale håndværkere, men når det handler om udformningen af Citroën-afdelingen, er der ikke fri leg. Her indkøber man et koncept, så bilmærkets forhandlere ligner hinanden.

- Der kan dog være forskel på hvor meget af konceptet, som man får ind. Vores afdeling med Citroën er på 255 kvadratmeter, og der er forhandlere, som har langt mere end det til rådighed, siger Aage Øsergaard.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Oprydning efter brystkræftsskandale 13. oktober 2019 kl. 20.51

AF: BJARKE ROSENKILDE

Narrens vise. 10. oktober 2019 kl. 16.29
Nu må Digelauget stoppe vanviddet 09. oktober 2019 kl. 10.42

AF: BJARKE ROSENKILDE

Blåpandet stram udlændinge politik 08. oktober 2019 kl. 15.54

AF: JOHN WENNERWALD

Eget vikarbureau 06. oktober 2019 kl. 21.15

AF: BJARKE ROSENKILDE

EU og det besværlige demokrati. 02. oktober 2019 kl. 15.47

Annonce