Nordic Medicares administrerende direktør svarer under protest på den konkrete kritik, rapporten rummer.
NAKSKOV Den omstridte rapport om patienternes tilfredshed med Nordic Medicares klinik i Nakskov bør bruges til gavn for patienterne, mener foreningen Nærsamfund.
- Rapporten bør give grundlag for en konstruktiv dialog mellem regionen og firmaet i stedet for at skyde hinanden i skoene, at det er meningsløst, siger formand John Povlsen.
Nordic Medicares administrerende direktør svarer i Folketidende fredag på den konkrete kritik, rapporten rummer. Men han gør det under protest, for han mener, rapporten bygger på et forkert grundlag. Blandt andet siger han, at det er foreningen Nærsamfund, der har udpeget 10 patienter til en fokusgruppe. Det afviser John Povlsen.
- Vi har udpeget fem personer til at prøve spørgsmål af på, men vi har ikke udpeget nogen til en fokusgruppe. Jeg ved ikke en gang, hvem der har siddet i fokusgruppen, men hvis de fem er blevet brugt til noget andet, er det i hvert fald ikke vores ansvar. Så selvom jeg gerne ville, at vi havde en stor indflydelse, har vi ikke lavet den bommert, de omtaler, siger han.
Læs artiklen "11 ønsker til Nordic Medicares klinik" i fredagens Folketidende, hvor du kan læse direktørens svar på alle punkterne.