Træder ind i den digitale tidsalder og har bedre fat i de unge
MARIBO - Vi havde sådan en gammeldags whiteboard-tavle før. Det her er mere moderne.
Maribo Boldklubs unge ildsjæl Jeppe Schrøder er glad for klubbbens nye gave - en stor info-skærm, der viser dagens kampe, banefordeling, et nyhedsfeed fra DBU, klubbens sponsorer og en samling sjove fotos fra de forskellige hold.
- Vi skal stadig have styr på at betjene den. Men det bliver rigtig godt, siger Jeppe Schrøder.
Sponsoren, Advodan ved Lars Stuckert, er også glad for at kunne gøre noget for klubben. Stuckert er selv holdleder og har en søn, der spiller.
At klubben går ind i den digitale tidsalder, er en nødvendighed for at holde på de unge medlemmer. Maribo Boldklub har tidligere kæmpet med at holde fast i dem efter 9. klasse.
- Seniorafdelingen var faktisk tæt på at dø. Men så kom Jeppe til, og han har fået vendt udviklingen, roser Lars Stuckert.
Jeppe fortæller, at der nu er flere end 40 seniorspillere, så klubben næsten kan stille tre fuldgyldige hold.
- Før var det sådan, at hvis der var skader på førsteholdet, så måtte de hente de bedste spillere på andetholdet, og så var der ikke noget andethold. Nu er det helt anderledes.
Han har lavet en målrettet indsats over for 9. klasser og gymnasiet. Der laves rundringninger, sjove opslag på Instagram og Facebook-gimmicks med sjove "kontrakter", spillerne skal skrive under på. Og så samles de for at se Champions League og landskampe sammen.
- Det handler om fællesskabet, og at det skal være sjovt at gå til fodbold. Man kan godt dyrke eliten, men man kan også bare møde op og hygge sig. Det kan rigtig mange unge godt se en ide i, siger Schrøder.