Annonce
Lolland

Q8 i Maribo er landets bedste

I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen

Lokal servicestation har fået stor anerkendelse efter "kanonflot" år.

MARIBO Da Deres udsendte arbejdede på Q8 tankstationen i Maribo i 1996, handlede det mest om at modtage betaling for benzin, øl, slik og bilvask ... sådan er det ikke længere.

- I dag er en tankstation jo ikke længere en tankstation, men en servicestation. Bare i de 10 år, jeg har været her, har det ændret sig voldsomt, fortæller forretningschef hos Q8 i Maribo David Dziadula.

Stationen har netop vundet prisen som Danmarks bedste Q8-servicestation 2021 i kapløb med 100 andre stationer. Så nu har de ansatte en gigantisk pokal og æren at spejle sig i på arbejdet.

Titlen skyldes, ifølge distriktschef hos Q8, Orla Hansen, at stationen i Maribo har succes på alle parametre.

- Stationen ligger til at lave et rekordoverskud i år. Det er mere end en fordobling af sidste års resultat og langt over budgettet. Det formår de, fordi de har en rigtig god ledelse, som er et forbillede for andre, siger han og bemærker, at stationen i Maribo har været hjælpestation for andre i distriktet.

- De har ekstremt meget overskud og møder altid en opgave med et smil og lyst til at løse de udfordringer, vi står overfor, roser han.

- Det er generelt rigtig svært at få ungarbejdere lige nu. Problemet er ligesom strømmet ned nordfra. Derfor har vi hjulpet til, hvor vi kunne, forklarer David Dziadula fra Maribo.

For den lokale forretningschef kom prisen som en stor overraskelse.

- Jeg havde slet ikke set den komme. Jeg kan godt lide at få ros, men det er ikke det, jeg går efter. Og det her er jo heller ikke en pris til mig, men til hele teamet. Så jo, det er da vildt fedt, smiler han.

Stationen i Maribo ligger i top på indtjening i hele distriktet, der dækker hele Sjælland minus indre København, og kommer ifølge forretningschefen ud med et "kanonflot resultat" i år.

Det er der ifølge David Dziadula mange grunde til - blandt andet en stram styring af omkostninger på produkter og personale.

- Vi laver eksempelvis ikke for meget mad, så vi skal smide ud. Og vi er med i Too-good-to-go-ordningen med både en morgenmadspose og en aftensmadpose. Samtidig har vi utrolig loyale kunder. Lokalsamfundet er helt klart vores rygrad, siger han.

Med loyale kunder, en pris som Danmarks bedste og dygtige medarbejdere - hvad kan en forretningschef så ønske sig mere?

- Jeg ved det faktisk ikke ... Måske at vi også fremover kan få medarbejdere, som har en passion for det her, siger David Dziadula.

Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen
  • Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
  • Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
Annonce
Lolland

Politiet måtte give fortabt: Nu er påskemysteriet opklaret

112

Stoppet med slagvåben og pistoler i bilen

Annonce
Annonce
Guldborgsund

For første gang: Nu kan du gå i dronningens fodspor

112

15-årig fremstillet i retten efter overfald: Her er afgørelsen

Falster

For få havde lyst: Nu flytter den til fængslet

Sport

Bizar afslutning koster dyrt: Nu er hammeren faldet

112

Rystet far om redningskvinde: - Vi er hende meget taknemmelig

Dølle

Snart går det løs: Hjælp os med dine vildeste Dølle-minder!

Guldborgsund

Et farvel til bananen?

112

Nye detaljer: Overfaldet to gange - ikke under 13 spark

Guldborgsund

Henrik havde svært ved at stå stille, da han så tyren Bjarne

Guldborgsund

- Når sådan et chok rammer, har vi brug for at samles

Udland

Iran lukker landets største lufthavn efter melding om angreb

Sport

2.400 billetter solgt: Storkamp nærmer sig udsolgt

Lolland

Politiet måtte give fortabt: Nu er påskemysteriet opklaret

Guldborgsund

Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland

Guldborgsund

Unikt projekt: Sygehuspatienter kan nu modtage behandling i eget hjem

Vejret

Weekenden bliver kold men byder på flere solstunder

Annonce
Annonce
112

Hunde redder kvinde fra kraftig brand

112

En person kørt på sygehuset efter sammenstød i trafikken

Indland

Ydermure er styrtet sammen i den udbrændte del af Børsen

Lolland

Kommune fik kritik for ventetid: Handleplan skal rette op

112

Efter voldsomt overfald: Politiet kommer med nyt om 15-årig drengs tilstand

Lokal nyt

Kæmpe-lukning får konsekvenser: Fyringer rammer også lokalt

Sport

Maribo-dreng skifter til dansk traditionsklub