cookie-og-privatlivspolitik
Jordbehandlingsvirksomheden RGS Nordic holder i dag til på pladsen ved Færgevej 24 i Rødbyhavn, men får snart selskab af maskinudlejningsvirksomheden Renta og Stark.
Jordbehandlingsvirksomheden RGS Nordic holder i dag til på pladsen ved Færgevej 24 i Rødbyhavn, men får snart selskab af maskinudlejningsvirksomheden Renta og Stark.
Foto: Anders Knudsen/arkiv

Lolland

Rykker tættere på tunnel

Maskinudlejnings-virksomheder er flyttet til Rødbyhavn for at få del i kommende opgaver.




17. marts 2021 kl. 07:10 Af Peter Levinsen Hansen

RØDBYHAVN To maskinudlejningsvirksomheder har slået sig ned ved Rødbyhavn nær tunnelbyggeriet. I sidste uge åbnede Carl Stahl A/S kontor på Finlandsvej 3, mens virksomheden Renta åbner depot i denne uge på Færgevej 24. Begge virksomheder er også at finde på byggeriet af den nye Storstrømsbro.

Udover at være den seneste, der slutter sig til virksomhederne, der er rykket til Rødbyhavn, er Renta også en ny spiller i Danmark.

- Vi har åbnet vores første depot i landet for tre måneder siden ved Storstrømsbroen. Vi har været i landet med Baltic Pipe et stykke tid, men vi har lige åbnet dansk selskab, så alting er forholdsvis nyt. Vi er ret store i Finland og Sverige, og så har vi også noget i Polen og Norge, fortæller Dennis Venø, der er depotleder i Vordingborg og det kommende i Rødbyhavn.

Renta tilbyder blandt andet gravemaskiner og maskiner til jordarbejde.

- Lige nu trækker vi på vores svenske kolleger, men vi er langsomt ved at etablere os med maskiner her, siger Dennis Venø.

Annonce

På trods af at være til stede i Vordingborg var det et enkelt valg at flytte til Rødbyhavn.

- Når man er på stedet, kan det ikke undgås, at der falder et eller andet af. De, der lejer, er ikke dummere end som så, så de går jo bare over til naboen, hvis man ikke er der. Så vil du være med, er du nødt til at være der, fortæller Dennis Venø.

Hos Carl Stahl A/S tilbyder man salg af alt indenfor løftegrej og transportmateriel samt service og vedligeholdelse af produkter til Femernkonsortierne FBC og FLC samt diverse underleverandører.

- Vi har jo været med på alle de andre broer, Storebælt, Øresund og i øjeblikket Storstrømsbroen, så vi har noget ekspertise. Og sådan et kæmpe projekt til 56 milliarder. Ikke at vi skal en procentdel af det, men en promille kunne vi godt gå efter. Derfor synes vi, det er spændende at være tæt på opgaverne. Det har vi erfaret, at vi har været med succes tidligere, fortæller Henrik Jørgensen, CEO hos Carl Stahl.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

EM i skyggen 13. juni 2021 kl. 23.00

AF: JOHN BRILL ENGKEBØLLE

Det frie valg 11. juni 2021 kl. 23.50

AF: TOM AHLQVIST

Venstre,s nedstigning fra… 10. juni 2021 kl. 14.17

AF: PAW HALLANDSON

Skat, hvor skal børnene være? 08. juni 2021 kl. 11.55

AF: JOHN WENNERWALD

Modige beslutninger 06. juni 2021 kl. 21.56

AF: JOHN WENNERWALD

Sorteper 30. maj 2021 kl. 21.04

Annonce

ANNONCE