Scandlines forsvarer reglerne for en billig billet, der kun giver adgang til bestilte afgange. "Pengegriskhed", lyder det fra en kunde.
RØDBYHAVN - Ønsker man større fleksibilitet, kan man vælge en af vores andre produkter.
Sådan hedder det fra pressechef Anette Ustrup Svendsen, Scandlines, om en kritik af, at kunder med forudbestilt økonomi-billet ikke kommer om bord på en tidligere afgang på rederiets to ruter til Tyskland - uden at betale ekstra.
En notits fortalte forleden om, at en tysk familie var blevet så ophidset over at være blevet afvist i Rødbyhavn til en tidligere afgang end den, der fremgik af deres billet, at politiet måtte tilkaldes for at eskortere dem væk. Scandlines turde ikke have de vrede mennesker om bord på færgen til Puttgarden. Notitsen har fået Joachim Rehder, Gedser, til at henvende sig:
- Det, som skete for mig, var på tidspunkter, hvor der var masser af plads på tidligere afgange, men hvor Scandlines i deres pengegriskhed forsøger at presse så mange penge ud af deres kunder som overhovedet muligt. Og det kan de gøre, fordi de har et monopol, og deres gæster ikke har andre alternativer, hedder det fra Joachim Rehder.
- Scandlines tilbyder mange forskellige typer billetter, alt efter kundens behov, svarer Anette Ustrup Svendsen på kritikken.
Hun henviser til enkeltbilletter ned til 245 kroner.
- Ligesom hos flyselskaberne er disse billetter kun gyldige til den pågældende afgang, pointerer Anette Ustrup Svendsen.
- Det interessante er, at Scandlines på Gedser-Rostock tilsyneladende indtager en mere "blød" holdning, hedder det fra Joachim Rehder.
Her er han vinket frem i Rostock, når han er kommet for tidligt til færgehavnen. Beskeden har så været, at der ikke er nogen garanti for at komme med, men er der plads, kommer man nok med.jk