cookie-og-privatlivspolitik
Jacob Bergquist er sikker på, at den faste lavpris er en af årsagerne til, at SuperBrugsen har fremgang.
Jacob Bergquist er sikker på, at den faste lavpris er en af årsagerne til, at SuperBrugsen har fremgang.
Foto: Daniel Brøns

Lollands-Posten

Coop App og lavpris giver vækst

Når SuperBrugsen i Maribo til foråret skal holde generalforsamling, kan butikken glæde sig over, at omsætningen igen i 2018 er vokset en smule. Det skyldes især gode tiltag som "Fast Lavpris" samt den nye Coop App, der giver gode tilbud løbende.




24. januar 2019 kl. 12:06 Af Daniel Brøns

Annonce

Når man personligt oplever, at man årligt får op imod 2000 kroner i Coop Bonus - og kan se, at prissammenligningerne i dagspressen placerer SuperBrugsens priser blot 6-7 procent over det billigste discount, så tør uddeler Jacob Bergquist godt sige, at det er en god forretning at handle i SuperBrugsen.

- Det er desværre lykkedes discountbutikkerne at overbevise forbrugerne om, at de er billigere, men ser man på kassebonen, så er forskellen kun ganske lille - og nu endnu mindre med vores "Fast Lavpris" koncept, der sammen med lavprisserien X-tra gør det endnu billigere at handle i SuperBrugsen.


Vælger luksus

Hvis nogle kunder så alligevel fornemmer, at kassebonen er mere end 7 procent over discount, så skyldes det - ifølge Jacob Bergquist, at de har forstået at bruge fordelene ved SuperBrugsen: At her er større udvalg, så man selv kan vælge, om man vil købe discount eller en lidt højere kvalitet, der også koster lidt.


App Virker

Jacob Bergquist fortæller, at det er blevet sværere at fastholde stigningen i omsætningen, når priserne falder. Derfor skal der flere kunder ind i butikken, og til det hjælper især den nye loyalitets-app, som rigtigt mange har downloadet til deres telefon.

- Vi kan se, at Coop-appen ligger helt i top i AppStore, og i butikken kan vi også mærke, at den virker, siger han og forklarer, at app'en giver særtilbud til brugerne, der så kan notere i appen, at de ønsker rabatten. Når de så betaler i kassen, bliver rabatten automatisk fratrukket ved fremvisning af medlemskort eller app.

- Man behøver derfor ikke at have mobiltelefonen op af lommen ved kassen, forklarer uddeleren.


Lokalt ansvar tæller

En anden faktor, som også giver loyalitet er at tage lokalt ansvar og støtte det lokale kulturliv. Det sker blandt andet ved køb på OK-tanken, ligesom SuperBrugsen ind imellem støtter kulturaktiviteter med rabatter eller varer.

- Det er svært at regne ud, hvad den slags giver, men jeg synes, at det er lykkedes COOP at fortælle, at vi gør meget for de byer, hvor vi findes, og det medfører nok også, at flere ønsker at være loyale mod den butik, hvor de ofte selv er medlem.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Lollands Posten":
Annonce