cookie-og-privatlivspolitik
Holdet bag successen er - fra venstre Tommy Hansen, Ole Jensen, Christian Roed, Marc Elholm og Peter Salewski.
Holdet bag successen er - fra venstre Tommy Hansen, Ole Jensen, Christian Roed, Marc Elholm og Peter Salewski.
Foto: Daniel Brøns

Lollands-Posten

Topkarakter til super autoservice

100.000 kunder har anmeldt deres værksteder gennem tjenesten Autobutler - og Maribo Bilcenter blev nummer 9 på landsplan i tilfredshed.




06. marts 2019 kl. 18:27 Af Daniel Brøns

Annonce

Når man stikker hovedet ind i Maribo Bilcenter kan man måske allerede mærke lidt af hemmeligheden bag en succes: Her er lyst og venligt, og bag skranken sidder værkstedets ejer Tommy Hansen, der lyser op i et smil, da han tager imod i velkomstområdet, der er indrettet hyggeligt med sofaer til de ventende.

Han lægger ikke skjul på, at han er stolt over, at værkstedet er et af Danmarks bedste, når det kommer til kundetilfredsheden, og han tænker, at det især skyldes en god kommunikation:

- Jeg har altid ment, at tre ikke skal lave det, som to bedre kan ordne, og derfor får kunden normalt direkte kontakt til mekanikeren, der får forklaret problemet direkte. Og når bilen er færdig, kan mekanikeren fortælle, hvad han har lavet og fremvise de dele, som han har skiftet, siger Tommy Hansen, der gerne sikrer, at kunden altid kender prisen på forhånd - og bliver ringet op, hvis prisen ændrer sig.

Men har han aldrig haft utilfredse kunder? Han grubler lidt over spørgsmålet og spørger henkastet sin kollega Ole, der står bag skranken, og det lykkes at komme i tanker om en enkelt besværlig kunde.

- Vi havde nogle år tilbage en kunde, der syntes, at hans motor blev ved med at have nogle underlige vibrationer. Den slags klager er svære at håndtere, så den var ude på mærkeværkestedet, og de kunne heller ikke se, at der var noget galt, husker Tommy Hansen, der fortæller, at sagen blev løst.

- Vi oplever også ind imellem, at en fejl på bilen opstår efter at vi har repareret på den. Som regel har det ikke noget med reparationen at gøre, men så snakker vi om det og får det fikset, siger han.

For Tommy Hansen er det af stor betydning at få en god karakter på Autobutler, fordi mange kunder ikke kun ser på prisen - men også kigger på tilfredshedsvurderingen, når de skal vælge værksted gennem tjenesten, der lever af at tage provision for at henviser kunder til de tilknyttede værksteder.

Undersøgelsen omfatter kun værksteder, der bruger Autobutler, men værkstedet får også topkarakter på både Google, Facebook og Trustpilot, så alt tyder på, at der er god grund til at smile over topplaceringen - både for værkstedet selv - og for de kunder, der kommer forbi og får løst deres problemer med bilen i det daglige.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Annonce i kategorien "Lollands Posten":
Annonce