cookie-og-privatlivspolitik
Den ny BMW M2 CS, der en peppet udgave af M2 Competition, som blev lanceret sidste år, har alle de sportslige egenskaber, der kræves på en racerbane, og som en sportsbil til hverdagsbrug.

3

Billeder

Den ny BMW M2 CS, der en peppet udgave af M2 Competition, som blev lanceret sidste år, har alle de sportslige egenskaber, der kræves på en racerbane, og som en sportsbil til hverdagsbrug.
Foto: PR

Motor

BMW M2 CS i begrænset antal

Det er endnu uvist, hvor mange der kommer til Danmark, så hvis du vil have hænderne på rattet i den ny Misano-blå BMW M2 CS, så er det nu, du skal slå vejen forbi din lokale forhandler.




17. november 2019 kl. 06:00 Af Steen Nielsen

Annonce

Den ny BMW M2 CS, der en peppet udgave af M2 Competition, som blev lanceret sidste år, har alle de sportslige egenskaber, der kræves på en racerbane, og som en sportsbil til hverdagsbrug.

Bagagerummet er nemlig på 390 liter og har plads til både hjelm, kørehandsker og kufferterne til weekendturen.

Under motorhjelmen ligger der en 3-liters M TwinTurbo-rækkesekser med 450 hestekræfter - 40 flere end i M2 Competition.

Kræfterne leveres til baghjulene, der med Michelin Pilot Sport Cup 2-dæk sørger for et solidt fodfæste.

Modellen har, for første gang i en CS-model, sekstrins manuel gearkasse, mens der kan tilvælges en 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse (M DCT). Med M DCT-gearkassen accelerer den fra 0-100 km/t på fire sekunder rent (manuelt gear 4,2 sekunder). Tophastigheden er 280 km/t.

Lyden fra den potente maskine sendes ud gennem et specielt udstødningssystem med fire udstødningsrør i rustfri stål.

Den adaptive M-undervogn - som tidligere var forbeholdt større BMW M-modeller - er standard på den nye M2 CS.

Det samme er M sportsbremser med 400 mm skiver foran og 380 mm skiver bagpå. Hvis ønsket kan BMW M2 CS også leveres med keramiske bremser og aktivt M differentiale på bagakslen.

For første gang produceres som frontklappen også taget på M2 CS i kulfiber, hvilket bidrager til en lavere vægt. Fælgene holder også vægten nede med 9×19" fælge foran, som kun vejer ni kilo, mens 10×19" fælge bagpå vejer lige knap ti kilo.

Interiøret i den nye BMW M2 CS præges af kulfiberdetaljer, overflader i alcantara og ikke mindst nogen helt specielle sportssæder i læder og alcantara.

Hele midterkonsollen er lavet af kulfiber, hvilket reducerer vægten yderligere med 50 procent sammenlignet med en standardmodel.

Den nye BMW M2 CS har alle de sportslige egenskaber, der kræves på en racerbane, men det er også en sportsbil til hverdagsbrug. Bagagerummet er på 390 liter og har plads til både hjelm, kørehandsker og kufferterne til weekendturen.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Hverdagens daginstitutioner 08. december 2019 kl. 22.31

AF: JOHN WENNERWALD

Sundhedsvæsnet får et løft i 2020 01. december 2019 kl. 21.30

AF: VALDEMAR HVIDBERG ALBAN

Så er det nok! 01. december 2019 kl. 17.10

AF: BJARKE ROSENKILDE

Marcus Knuth, en kommende… 29. november 2019 kl. 13.08

AF: BJARKE ROSENKILDE

Skraldespansk 29. november 2019 kl. 12.51

AF: JOHN WENNERWALD

Kriminelle bandemedlemmer… 24. november 2019 kl. 21.50
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce