Det var forventeligt, men alligevel skræmmende at bilsalget i april faldt til et niveau, der ikke er set siden 2010, hvor der blev solgt 8.654 biler.
10.201 biler fik nummerplader på i måneden, vi lige er kommet ud af, og det er 37 procent færre end i april sidste år, hvor tallet hed 16.178 biler.
Coronakrisen har virkelig lagt en dyne over bilbranchen, der forventer at de hårde tider fortsætter de kommende måneder.
"Vi ser dog en stigende interesse, både i butikkerne og virtuelt, så tendensen er positiv, om end på lavt niveau . De kommende par måneder bliver interessante," siger direktør for De Danske Bilimportører, Gunni Mikkelsen.
Den største markedsandel i april 2020 opnåede VW med 13,2 procent af nysalget, svarende til 1.350 biler.
På andenpladsen kom Peugeot, der med 1.007 solgte personbiler satte sig på 9,9 procent af markedet.
Toyota indregistrerede 762 biler (7,5 procent), hvilket var tredje flest i april 2020.
De tre bedst sælgende bilmodeller i april var Peugeot 208 (389), Citroën C3 (351) og Renault Captur (335).
Der blev i april indregistreret 373 nye elbiler mod 1.114 i marts, og sammenligner man aprilsalget af elbiler i 2020 med april måned 2019, er der tale om et fald på 18,6 procent.
Andelen af elbiler i det samlede bilsalg i april var højere end den gennemsnitlige andel sidste år. I 2019 udgjorde elbilerne 2,4 procent af de nyregistrerede personbiler, i april 2020 var 3,7 procent af nye registreringer elbiler.
Mest solgte elbil var i april Tesla med 96 biler, foran VW med 64 og KIA med 48.
Salget af plug-in hybrider er mere end tredoblet i forhold til april 2019.
531 nye plug-in'er blev indregistreret i april 2020, mod 170 i april sidste år.
Plug-in storsælgeren i april blev KIA med 165 foran Ford, 138 og Mitsubishi med et salg på 80 biler.