cookie-og-privatlivspolitik
T-Roc Cabriolet.

6

Billeder

T-Roc Cabriolet.
Foto: Bilsektionen.dk

Motor

Den frække T-Roc smider toppen

T-Roc Cabriolet kombinerer et kraftfuldt og dynamisk SUV-design med cabrioletbilens open-air-køreoplevelse.




10. september 2019 kl. 06:07 Af Bilsektionen.dk

Annonce

Husker du Range Rover Evoque Cabriolet? Det gør VW sikkert også, og den nu udgående model må være en af grundene til, at der nu er verdenspremiere på den kommende T-Roc Cabriolet.

VW har haft ret stor succes med T-Roc, som de har solgt cirka 360.000 eksemplarer af hidtil på verdensplan.

Som en videreførelse af traditionen fra Boblen og Golf Cabriolet er T-Roc Cabriolet udstyret med en klassisk stofkaleche som åbner på kun ni sek. - også under kørsel ved hastigheder på op til 30 km/t..


Farvel og goddag

Timingen er ekstra god, for VW har for kort tid siden definitivt lagt VW Beetle Cabriolet - Boblen - i graven, da den sidste bil kørte over produktionsbåndet 10. juli i år. Men denne bil bliver noget helt andet. I T-Roc sidder man højt og der er talrige muligheder for individualisering.

Informationerne vises på infotainmentsystemets 8,0" touchskærm. Sammen med Active Info Display, der har 11,7" skærm, opstår der et komplet digitalt cockpit. Køreoplevelsen fuldendes med det amerikanske Beats Audio (ekstraudstyr), der med et 12-kanals-lydsystem og en effekt på 400 w leverer et fantastisk soundtrack, når kalechen er foldet ned.

Inde i det 2-dørs karrosseri siger VW, at der er god plads, men i vanlig stil er der ikke meget plads til bagage. Med 284 liter er der kun lige akkurat lidt mere plads end i deres egen VW Up.

Der bliver to varianter at vælge mellem, nemlig den designorienterede udstyrslinje "Style" og den sportslige "R-Line".

Der er også godt nyt til de, som gerne vil køre med campingvogn, for det bliver nemlig muligt at få bilen med anhængertræk, der fås som ekstraudstyr.


Moderate motorer

Man kan vælge mellem to effektive benzinturbomotorer med 115 hk (200 Nm drejningsmoment) eller 150 hk (250 Nm drejningsmoment).

Den 1,0-liters trecylindrede motor med 115 hk er som standard koblet sammen med en 6-trins manuel gearkasse, mens den mere kraftfulde firecylindrede motor med 150 hk også fås med en 7-trins dobbeltkoblingsgearkasse som ekstraudstyr.

Den åbne T-Roc produceres på Volkswagens fabrik i Osnabrück, der har en lang tradition for at producere cabrioleter blandt andet cabrioletvarianterne af Boblen og af Golf. T-Roc Cabriolet har verdenspremiere på IAA-udstillingen i Frankfurt til september og introduceres i foråret 2020.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: ANTON EBSEN

Hejs flaget! 18. september 2019 kl. 10.47

AF: JOHN WENNERWALD

Betaling ved kasse et 15. september 2019 kl. 19.41

AF: SVEND ERIK WINTERFELDT

Dårlig stil Gedser 12. september 2019 kl. 13.16

AF: BJARKE ROSENKILDE

DF's fremtid? 11. september 2019 kl. 18.07

AF: JOHN WENNERWALD

Guldregn 08. september 2019 kl. 17.37

AF: LARS STIG HANSEN

Marielyst torv – gener fra… 07. september 2019 kl. 21.59
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce