cookie-og-privatlivspolitik

4

Billeder


Foto: Bilsektionen.dk

Motor

Ford med stærkeste Focus ST nogensinde

Der kan være meget at se frem til, når den nye Ford Focus ST kombinerer ydelse, nydelse og balance i praktisk indpakning og og en ny motor med hele 280 hk.




25. marts 2019 kl. 11:50 Af Bilsektionen.dk

Annonce

Den fjerde generation Ford Focus er formentlig den mest underholdende bil i klassen, og nu går Ford skridtet videre med den helt nye udgave af den dynamiske, skarpe Focus ST, som er udviklet af eksperterne og entusiasterne hos Ford Performance - holdet bag den nye Fiesta ST og den ekstreme Ford GT. Det lover godt.

Ford Focus har af flere omgange været klasseledende på dynamikken, siden første generation så dagens lys i 1998, og ST-udgaven har beriget Focus-familien siden 2002, hvor den første version af den skarpe hatchback blev lanceret med 173 hk.

Den nye ST bygger som forgængerne på de klasseledende køreegenskaber Focus, og den skal være en stærkt underholdende bil til både hverdag og banekørsel, der fås som både hatchback og stationcar.


Sport, sport,sport

C2-platformen er til Focus ST forstærket med en dedikeret undervogn, specifikke bremser og nye motorer. Lige som sin forgænger i RS-udgaven har den en firecylindret 2,3-liters EcoBoost-motor med hele 280 hk er kernen i benzinmodellen. Denne motor er dog helt ny.

Med avanceret turboladning leverer den nye motor 280 hk ved 5500 o/min og hele 420 Nm mellem 3000 og 4000 o/min. Det er også den mest omdrejningsvillige motor, der nogensinde har siddet i en Focus ST, og Ford forventer at 0-100 km/t vil kunne klares på under 6 sekunder. Der fås også en dieseludgave af den nye Focus ST, som kommer med en stærk 2-liters EcoBlue-dieselmotor med 190 hk. De to motorer leverer begge omdrejningsvillighed og rigelige kræfter fra lave til høje omdrejninger.

- De to motorer i den nye Focus ST har hver sin unikke karakter, men EcoBoost-benzinmotoren og EcoBlue-dieselmotoren er begge karismatiske og højtydende motorer. Den nye Focus ST har et lækkert soundtrack med potent lydtapet, der matcher bilens høje ydelse helt perfekt - og det er en vigtig del af ST-oplevelsen, fortæller Roeks.


Masser af muligheder

Kunderne vil kunne vælge mellem en manuel gearkasse med seks trin eller en nyudviklet 7-trins automatgearkasse, og for første gang i Focus ST introduceres køreindstillingerne Drive Modes, så det er muligt at justere bilens karakter efter vejen, forholdene og humøret.

For at understrege sportsdelen er den forhjulstrukne Ford udstyret med elektronisk styret spærredifferentiale (eLSD), som giver styrket vejgreb og stabilitet. De adaptive støddæmpere - Continuously Controlled Damping (CCD) - er inkluderet i Performance-pakken på Focus ST EcoBoost i hatchbackudgaven, og systemet giver en raffineret og præcis affjedring.

Den helt nye Focus ST kommer til Danmark i udstyrsvarianterne ST2 og ST3 i løbet af sommeren 2019.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Vi opretter eget vikarbureau 21. april 2019 kl. 22.43

AF: FÆLLESRÅDET FOR SAKSKØBING OG OMEGN

Stop udvidelsen af… 18. april 2019 kl. 09.25

AF: TOM AHLQVIST

Guldborgsund kommuneplan 2019-2031 17. april 2019 kl. 10.06

AF: MARTIN WOUTERS

Hvorfor forvaltes landets… 15. april 2019 kl. 20.15

AF: JOHN WENNERWALD

Mette F. står fast 14. april 2019 kl. 19.43

AF: BO BRIKS RICHARDT

Kasper Rougs troværdighed 10. april 2019 kl. 17.28
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce