Hybridteknik også standard i de billigste versioner af Vitara.
I foråret blev Suzukis nye og kraftigere 48V hybridteknologi standard på Vitara og S-Cross 1,4 med manuelt gear fra Active-modellen og op.
- Nu bliver samme hybridteknik også standard i de billigste versioner af Vitara 1,4 Club og S-Cross 1,4 Comfort til en pris, der er 20.000 kroner lavere end Active-modellerne. Det gør dem til dagens billigste SUV modeller med hybridteknik på det danske marked, fortæller Søren Edvardsen, Suzuki-forhandler på Stavangervej i Nakskov.
Vitara 1,4 Hybrid Club til 219.990 kroner omfatter både automatisk nødbremse, aktiv fartpilot, vognbaneassistent med force back, skiltegenkendelse, Full-LED forlygter, klimaanlæg og meget mere.
I S-Cross Comfort koster 5.000 kroner mere og standardudstyret omfatter her blandt andet automatisk nødbremse, aktiv fartpilot, klimaanlæg (2-zoner), Full LED forlygter, regnsensor samt el-ruder for og bag.
Vitara 1,4 Hybrid har et gennemsnitligt forbrug ved blandet kørsel på imponerende 17,5 km/l, mens S-Cross 1,4 Hybrid klarer helt op til 17,9 km/l. Sammenlignet med de tidligere modeller uden hybridteknik svarer det til, at hybridmodellerne kører op til 20 procent længere på literen, mens CO2-udledningen er reduceret med op til 17 procent og den halvårlige ejerafgift er derfor blot 540 kroner.