Den er stærkere, mere dynamisk og mere komfortabel end nogensinde før. Og dyr.
Den er stærkere, mere dynamisk og mere komfortabel end nogensinde før.
Men den ny 911 topmodel er også hundedyr; fra 4.189,247 kroner for en Turbo S Coupé og fra 4.456.225 kroner for cabriolet-versionen.
Og hvad får man så for pengene?
Selvfølgelig en ny højpotent 3,8-liters boxermotor med to VTG-turboladere og en ydelse på 650 heste, hvilket er 70 flere end i forgængeren. Momentet er 800 Nm, wau! hvilket er 50 mere end tidligere.
Og lad os så lige tage præstationstallene: Spurten fra 0 til 100 km/t klarer den med den Turbo-specifikke 8-trins PDK-dobbeltkoblingsgearkasse på blot 2,7 sekunder (0,2 seunder. mindre end tidligere), og tophastigheden topper ligesom før ved 330 km/t.
Man kan især mærke den nye generations ekstra kræfter ved sprinten fra 0 til 200 km/h, hvor den nye 911 Turbo S er et helt sekund hurtigere end sin forgænger og nu klarer disciplinen på 8,9 sekunder.
Så er det sat på plads.
Ændrede sporvidder, en videreudviklet aerodynamik og en ny dækdimension giver flere plusser på køreegenskaberne. En større hækspoiler giver endnu mere downforce, og for første gang nogensinde overføres kræfterne til vejen via dæk med forskellig størelse og for og bag.
På forakslen er der monteret 20" dæk i størrelse n255/35, der eksklusivt er til 911 Turbo, og på bagakslen sidder 21" dæk i størrelsen 315/30.
Med det videreudviklede Porsche Traction Management-firehjulstræk (PTM) kan fordeler gearkassen overføre et moment på op til 500 Nm til forhjulene.