cookie-og-privatlivspolitik
Alfa Giulia og Stelvio kommer i to nye varianter, Sprint og TI, begge som standard med detaljer som blandt andet sportslæderrat, sorte bremsekalibre og sportspedaler i aluminium.
Alfa Giulia og Stelvio kommer i to nye varianter, Sprint og TI, begge som standard med detaljer som blandt andet sportslæderrat, sorte bremsekalibre og sportspedaler i aluminium.
Foto: PR

Motor

Nye varianter af Giulia og Stelvio

Alfa Giulia og Stelvio har fået et større facelift, ikke designmæssigt, for der står de stadig helt skarp, men på de indre linjer.




13. februar 2020 kl. 06:00 Af Steen Nielsen

Annonce

To af de mest inspirerende biler på markedet, Alfa Giulia og Stelvio, har fået et større facelift, ikke designmæssigt, for der står de stadig helt skarp, men på de indre linjer.

En nyhed er også, at de to modeller kommer i to nye varianter, Sprint og TI, begge som standard med detaljer som blandt andet sportslæderrat, sorte bremsekalibre og sportspedaler i aluminium.

Og til lavere priser end tidligere.

Giulia Super starter ved 399.990 kroner med en benzinmotor på 2.0 liter og 200 hk. Giulia Sprint starter ved 459.990 og TI ved 509.990 kroner med samme motor. Giulia Veloce starter ved 629.990 kroner med den nye baghjulstrukne udgave med en benzinmotor på 2.0 liter og 280 hk.

Prisen for Stelvio Super starter ved 549.000 kroner med en dieselmotor på 2.2 liter og 190 hk.

Stelvio Sprint starter ved 609.990 kroner og TI ved 659.990 kroner med samme motor. Stelvio Veloce starter ved 829.990 kroner med en benzinmotor på 2.0 liter, 280 hk og firehjulstræk.

TI er den luksuriøse variant medblandt andet eksklusive materialevalg til i kabinen som læder og træpaneler. Derudover kommer Giulia og Stelvio også i den veludstyrede introvariant Super samt topudgaven Veloce, der som altid tilbyder kraftoverskud og udstyr fra øverste hylde.

I begge modeller er midterkonsollen opgraderet. Gearvælgeren har fået nyt design og er omgivet af poleret stål og - i det italienske flags farver. Drejeknappen er blevet forbedret, og det samme er armlænet, der nu også indeholder aflæggerplads med mulighed for trådløs opladning af mobiltelefon.

En anden nyhed er instrumentgruppen, hvor der nu er et 7'' TFT-farvedisplay, der klart og hurtigt giver føreren information under kørslen.

Udstyrsvarianterne Sprint og TI kommer som standard med en lang række praktiske og intelligente førerassistent- og sikkerhedssystemer, og både lever Giulia Veloce og Stelvio Veloce lever dermed op til niveau to på den internationale standard for autonom kørsel, der er udgivet af SAE International.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: MARTIN WOUTERS

endnu engang asfalt i… 13. august 2020 kl. 07.43

AF: BUPL SYDØST

BUPL: Stop den onde SFO-spiral 10. august 2020 kl. 14.48

AF: JOHN WENNERWALD

Mundbind i flextrafik 09. august 2020 kl. 21.38

AF: HANS JØRGEN JØRGENSEN

Torvet i Nykøbing 08. august 2020 kl. 14.22

AF: JOHN WENNERWALD

God bedring til Prinsen 02. august 2020 kl. 21.26

AF: JOHN WENNERWALD

Forebyg højresvingsulykker 27. juli 2020 kl. 00.27
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce