cookie-og-privatlivspolitik

Foto: PR

Motor

Opel Crosland nu uden X og med ny front

Ny Opel med design-hyldest til legendarisk 70'er-Opel.




13. oktober 2020 kl. 08:00 Af Steen Nielsen

Først fik e-Mokka den, og nu har også den større SUV; Crossland, uden X, fået Opels nye Vizor signatur-front.

Udover en ny forkofanger rydder Opel Vizor visuelt op på fronten og samler lygter og grill i et vandret element, der trækker fronten ud mod bilens hjørner og gør den bredere at se på.

Det nye design er en hyldest til den legendariske Opel Manta fra 70’erne og giver Opel Crossland et letgenkendeligt ansigt, som vil være at finde på alle Opel-modeller fremadrettet.

Den ny Crossland er ikke bare mere dynamisk at se på, også køredynamikken har fået et lift.

Opels ingeniører har udviklet nye fjedre til McPherson forhjulsophænget og torsionsstangen på bagakslen. I kombination med et nyudviklet midterstykke på ratstammen er præcisionen i styretøjet samt følingen ved neutral styring blevet forbedret og giver en god balance mellem komfort og dynamik.

Annonce

Crossland har en rummelig og fleksibel kabine. Bagsæderne, der er opdelt 60/40, kan skydes op til 15 cm i længden og forøge benpladsen eller bagagerummet fra 410 liter til 520 liter.
Lægges sæderne helt ned, er bagagerummets volumen 1.255 liter.

Som tilkøb kan Crossland leveres med Opels nye IntelliGrip-system, der kan indstilles til almindelige veje, sne, mudder eller sand. Den seneste kørselstilstand styrer ESP-systemet og afbryder både stabilitetskontrol og antispin ved op til 50 km/t. Af sikkerhedsmæssige grunde tænder ESP automatisk over denne hastighed.

Der er mulighed for at vælge mellem effektive benzin- eller dieselmotorer på henholdsvis 1.2 eller 1.5 liter. Alle motorer lever op til de strikse Euro 6d emissionskrav.
Der er dansk introduktion i februar 2021.

FAKTA: Der kører i øjeblikket 4.858 Opel Crossland X på de danske veje, og i salgsstatistikkerne ligger den år til dato på en samlet sjetteplads i segmentet.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Tilbage i trædemøllen 01. august 2021 kl. 23.41

AF: JOHN WENNERWALD

10 år siden 26. juli 2021 kl. 08.40

AF: JOHN WENNERWALD

Nye tider 18. juli 2021 kl. 23.19

AF: JOHN WENNERWALD

Spærretid nej tak 12. juli 2021 kl. 11.16

AF: JOHN WENNERWALD

Spærretid nej tak 12. juli 2021 kl. 11.16

AF: BØJE HANSEN

Til Leif Jensen, Følfodvej… 10. juli 2021 kl. 09.34

MEST LÆSTE

Annonce i kategorien "Biler":
Annonce
ANNONCE