I år vil der blive lanceret flere plug-in-hybrider, herunder den nye BMW X5 plug-in-hybrid og den nye BMW 3-serie plug-in-hybrid.
BMW Group har solgt 142.617 elektrificerede - fuldelektriske og plug-in-hybrid - biler i 2018 på verdensplan. Dermed understreger de deres markedsledende position inden for elektrisk mobilitet.
- Siden lanceringen af BMW i3 i 2013, har BMW Group succesfuldt øget salget af elektrificerede biler. Med mere end 140.000 solgte biler i 2018 har vi endnu engang nået vores ambitiøse mål, siger Harald Krüger, bestyrelsesformand hos BMW AG.
- Jeg er overbevist om, at der i slutningen af dette år vil være i alt en halv million elektrificerede BMW og MINI biler på vejene, efterfulgt af endnu flere, idet vi fortsat udvider vores modelprogram i løbet af de næste år«, fortsætter Harald Krüger.
Europa er den største salgsregion for fuldelektriske og plug-in-hybrid biler, og det står overfor over 50 procent af salget i 2018. Med salget af over 75.000 elektrificerede biler i Europa alene, er BMW Group markedsledende i regionen med en markedsandel på over 16 procent.
Den stigende interesse ses tydeligt i statistikkerne. De elektrificerede biler stod i 2018 for seks procent af det samlede salg af BMW og MINI, mens andelen i 2017 var på fire pct..
I år vil der blive lanceret flere plug-in-hybrider, herunder den nye BMW X5 plug-in-hybrid og den nye BMW 3-serie plug-in-hybrid.
Begge modeller får den nyeste generation af elektrisk drivlinje med en rækkevidde på hhv. 80 og 60 kilometer. Sidst i 2019 vil den helt nye og fuldelektriske MINI Electric blive afsløret.