cookie-og-privatlivspolitik
Panda City Cross

2

Billeder

Panda City Cross
Foto: Bilsektionen.dk

Motor

Praktisk Panda klar til byboerne

Fiats rummelige minibil, Panda, er klar til at indtage de danske veje i versionen City Cross, som som godt nok ser terrængående ud, men som egner bedst til byen.




12. november 2018 kl. 07:00 Af Bilsektionen.dk

Annonce

Den skal meget igennem, den lille Panda. I Danmark har den et, synes Bilsektionen, ufortjent dårligt ry. Der er nemlig ingen biler i samme størrelse i samme prisklasse, og alligevel drukner den mellem biler med navne som Up, Picanto, Aygo, 108, 500, Mii med flere.

På europæisk plan har Panda i 14 år toppet salgsstatistikkerne over de mest solgte biler, men den samme interesse ses altså ikke herhjemme. Nu kommer der dog en ny udgave af den kompakte italienske kassebil, og generelt får Panda-programmet en opdatering.


Ingen firehjulstræk

Den nye Panda version hedder City Cross, og som navnet antyder, er der tale om en slags mini-SUVversion af den kendte bybil. Den har kørt rundt i Europa siden sidste år, men nu prøver Fiat også konceptet af i Danmark.

Men i stedet for er den nu med en højere opsat undervogn, som giver et godt udsyn. Men desværre er de mange skørter kun til pynt, og danskerne får altså ikke adgang til den ellers ganske glimrende Panda 4x4, som mangen en fattig italienerbonde ellers har haft stor glæde af gennem tre generationer af Panda.


Mere sikkerhed

Trods størrelsen har Panda plads til fem personer samt et af klassens største bagagerum på 225 liter. Det betyder, at der er rigeligt med plads til indkøb, bagage, børn og voksne.

På sikkerhedsfronten er alle Fiat Panda nu opgraderet med seks airbags og City Brake nødbremse, som kan bremse bilen, hvis føreren er uopmærksom et øjeblik - det manglede da også bare i en bil, der er lavet til bykørsel.

Standardudstyret i City Cross byder blandt andet på klimaanlæg, parkeringssensor bag, radio med Bluetooth og el-spejle med varme. Hvis man synes, at Panda City Cross er for meget med de brede sidelister, tagrælinger, integrererede tågeforlygter og kofangere med LED kørelys, så skal man hoppe i den almindelige Fiat Panda Lounge, der også har et godt udstyrsniveau.


Kendt motor

Under motorhjelmen i begge versioner ligger den gennemafprøvet4-cylindret 1,2 liter motor med 69 hk, og med et brændstofforbrug på 21,3 km/l og lave vedligeholdelsesomkostninger er den et fint økonomisk køb i det lange løb.

Tidligere var også en to-cylindret udgave en mulighed, men den er udgået.

Fiat Panda fås fra 119.990 kroner i Lounge versionen, mens den nye City Cross koster 144.990 kroner.

Fiat Panda City Cross kan ligeledes privatleases til 2.395 kroner pr. måned med 4.995 kroner i førstegangsydelse.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Økonomisk uansvarligt 09. december 2018 kl. 20.43

AF: PER BERNER

Præstegården i Rødby 09. december 2018 kl. 16.45

AF: VALDEMAR HVIDBERG ALBAN

Afviste kriminelle… 08. december 2018 kl. 18.32

AF: JOHN WENNERWALD

Regionen mangler læger 02. december 2018 kl. 22.45

AF: JOHN WENNERWALD

Danmarks pensionister 25. november 2018 kl. 21.48

AF: PER JOHANNES ESKILDSEN

Fluer & Folkeslag 24. november 2018 kl. 22.29
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce