De to store bilkoncerner Fiat Chrysler og PSA, der laver Peugeot og Citroën, forhandler fusion. Det bliver i givet fald verdens fjerdestørste bilproducent.
Bilens udvikling er løbet stærkt, siden Armand Peugeot i 1896 grundlagde familievirksomhedens første bilfirma.
Société des Automobiles Peugeot hed det, og dengang var det heste, tog og cykler, der var bilens største konkurrent.
Nu godt 100 år senere er der biler alle vegne, og forbrændingsmotorerne er for alvor på vej ud. Inden længe er der selvkørende biler.
Det er en bekostelig ambition for bilproducenterne at være med i forreste række af udviklingen, og igennem de seneste årtier har flere producenter også slået sig sammen.
Nu er en af de helt store fusioner på vej. Det er gamle producenter fra tiden, da Peugeot også blev født, som overvejer at gå sammen.
Franske Citroën blev grundlagt i 1919, og i 1976 købte Peugeot 90 procent af aktierne i Citroën og dannede firmaet PSA Peugeot Citroën.
Det er den ene part i de igangværende fusionsforhandlinger.
Den anden part har sine rødder i Italien, hvor Fiat blev dannet i 1899.
Chrysler blev grundlagt i 1925 i USA, og i 2014 overtog Fiat Chrysler.
Det nye firma Fiat Chrysler Automobiles (FCA) var født.
Sergio Marchionne var chef for FCA, men han døde i fjor. Var han i live, ville han i dag kunne se, at hans langsigtede mål måske er ved at blive nået.
For han arbejdede på at fusionere FCA med en anden stor bilproducent for at kunne overleve og have råd til de stadig højere udviklingsomkostninger og det globale pres for at lave elbiler.
John Elkann, der er bestyrelsesformand i FCA, sagde ifølge Reuters i juni, da et fusionsforsøg mellem FCA og Renault kiksede, at FCA vil søge en alternativ alliance.
Han talte også om, at bilproducenter står over for store investeringer til elbiler, til at reducere farlige udstødningsgasser og til at udvikle selvkørende biler.
Det er ikke mange detaljer, der kendes om de nye fusionsforhandlinger. Onsdag udsendte begge bilproducenter enslydende erklæringer, hvori de bekræftede, at der forhandles.
- Der er igangværende drøftelser, som sigter på at skabe en af verdens førende bilgrupper, hedder det ifølge det franske nyhedsbureau AFP.
Meldingen har ført til reaktioner fra såvel den franske stat som de italienske fagforeninger.
Frankrig ejer via statsbanken BPI 12 procent af PSA, og en kilde i det franske finansministerium siger til Reuters, at det nøje følger situationen for at sikre, at statens interesser tilgodeses.
I Rom sagde fagforbundet UILM's leder, Rocco Palombella, at det skal være "en fusion for ligemænd", og den skal ikke koste arbejdspladser i Italien, hvor der arbejder 58.000 for FCA.
En fusion vil have en værdi på 50 milliarder dollar - omkring 335 milliarder kroner.
Lykkes den, bliver det nye selskab verdens fjerdestørste bilproducent, når det gælder salg af biler.
FCA og PSA sælger tilsammen 8,7 millioner biler om året og ligger efter Volkswagen, Renault-Nissan og Toyota - alle tre sælger flere end ti millioner biler om året.
Efter at fusionsforhandlingerne blev kendt, steg FCA på børsen i Milano med over ti procent. I Frankrig steg PSA med over seks procent og ramte sit højeste niveau i 11 år.