BMW M udvider med X3 M og X4 M, som formentligt skulle være rigeligt til de fleste. Og hvis ikke kommer begge modeller kommer også i Competition-udgaver, som er ekstra kraftfulde.
BMW X1 var den bedst sælgende X-model fra BMW på verdensplan i 2018.
Nu opgraderes modellen, så den får et endnu mere udpræget slægtskab med de større X-modeller.
Og det er noget af et tiltrængt tiltag, der må forventes at give mere moderne og effektive motorer.
Under motorhjelmen vil vi fremover finde tre- og firecylindrede BMW TwinPower Turbo-motorer, og den gode nyhed er også, at bilen fra næste år fås som plug-in-hybrid.
Ellers er det egentligt ikke det helt store, der sker med modellen.
Grillen er lidt større, og og der er også nydesignede baglygter og kofanger samt større udstødningsrør, hvilket giver bilen et mere sportsligt udtryk.
Indvendigt er der ligeledes opdateret med op til 10,25" skærm, hvis der vælges navigation, som opereres via iDrive-controlleren, stemmekontrol eller via trykskærm. Der er nok også mange, som ser frem til marts 2020, når vi første gang ser X1 somplug-in-hybrid-udgave i form af den helt nye xDrive25e. BMW TwinPower Turbo-benzinmotoren er på 125 hk og elmotoren på 95 hk.
Bruttokapaciteten på højspændingsbatteriet er 9,7 kWh, og rækkevidden på ren el bliver over 50 kilometer.
I de kommende år vil BMW Group lancere en række nye elektrificerede modeller.
I 2025 vil BMW Group tilbyde mindst 25 elektrificerede modeller, hvoraf mindst 12 er fuldt elektriske.
Næste år lanceres BMW iX3 og samtidig med, at BMW iNEXT går i produktion i 2021, starter også produktionen af BMW i4.